شناسهٔ خبر: 68456832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده مردم اراک در مجلس:

فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف آب، تعطیل‌بردار نیست

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت در مصرف آب، مقوله‌ای تعطیل‌بردار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، سید محمد جمالیان طی سخنانی در نشست شورای اداری شهرستان کمیجان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی ملی و استانی برای پرهیز از هدررفت منابع آبی اظهار داشت: برپایه آمارهای ارائه شده، میزان هدررفت آب در استان مرکزی ۲۵ تا ۳۰ درصد است و لذا کنترل این وضعیت و استانداردسازی آن باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

وی با تأکید بر این نکته که فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت در مصرف آب، مقوله‌ای تعطیل‌بردار نیست، افزود: این مهم به خصوص در سال‌های آتی که با تنش آبی مواجه هستیم باید بیش از پیش مورد توجه ویژه باشد و تلاش کنیم تا فرهنگ مصرف صحیح این مایه حیاتی و محدود را نهادینه کنیم.

وی اضافه کرد: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی و خانگی مطلوب نیست و با ادامه این روند، حفر چاه نیز پاسخگو نیست.

جمالیان با اشاره به به ناترازی انرژی نیز بیان داشت: انتظار است اصلاح الگوی بهینه مصرف انرژی در تمام حوزه‌ها مورد توجه ویژه باشد و در خصوص قطع برق در واحدهای صنعتی اطلاع رسانی لازم انجام شود.

وی همچنین با اشاره به محورهای مواصلاتی استان مرکزی گفت: این مهم در سطح ملی با جدیت دنبال می‌شود و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به اینکه تغییر سریع مدیریت در برخی ارگان‌ها سبب می‌شود مردم خسارت ناشی از آن را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: ثبات مدیریتی در استان مورد توجه ویژه است و به عنوان یکی از رویکردهای محوری رئیس دولت چهاردهم نیز مطرح می باشد.

نظر شما