شناسهٔ خبر: 68456814 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دلیل تعویق ثبت‌نام خودروی جانبازان

دنیای اقتصاد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مقرر بود که از روز پنج‌شنبه (هشتم شهریور‌ماه) سامانه یکپارچه خودرو برای ثبت‌نام جانبازان بازگشایی شود؛ اما همان روز اعلام شد که بازگشایی سایت به روز دوشنبه موکول شده است. رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن تاکید بر اینکه تلاش بر این است که زودتر از روز دوشنبه سایت سامانه برای ثبت‌نام جانبازان فعال شود، علت این تعویق را نهایی شدن قطعی قیمت خودروهای قابل‌عرضه در این فراخوان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

مهدی ضیغمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دلیل این مساله، نهایی کردن قیمت‌های اعلام‌شده شرکت‌ها و همچنین اضافه شدن آپشن‌هاست. البته تلاش بر این است که زودتر از روز دوشنبه، دسترسی متقاضیان به سامانه و امکان ثبت‌نام فراهم شود.

به گزارش ایسنا، ۳۰مردادماه بود که سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت، موضوع بازگشایی مجدد سامانه خودروی جانبازان را برای مشمولانی که طی فراخوان‌های قبلی انصراف داده بودند اما مجدد تمایل به دریافت خودرو (با توجه به افزایش تعداد شرکت‌های واردکننده، معرفی برندها و مدل‌های جاری جدید خودرو و همچنین تغییر سال ساخت خودروهای پیشنهادی از سوی شرکت‌های مذکور) دارند، مطرح و اعلام کرد که این امکان از اوایل شهریور‌ماه به مدت ۱۰روز برقرار خواهد بود.

بر این اساس، پیرو نامه سازمان توسعه تجارت، اعلام شد که سایت سامانه یکپارچه خودروی جانبازان از روز پنج‌شنبه (هشتم شهریور‌ماه) فعال خواهد شد و به مدت ۱۰ روز کاری این فرصت را برای کلیه‌ جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول فراهم است تا به منظور ثبت سفارش واردات خودرو توسط شرکت‌های واردکننده، اقدام کنند.

با توجه به تغییر فهرست خودروهای اعلامی توسط شرکت‌ها از لحاظ سال ساخت، مدل و نوع خودرو و عرضه خودروهای جدید، در این مرحله کلیه جانبازان مشمول که درخواست واردات از طریق شرکت‌ها را دارند، می‌توانند نسبت به انتخاب مجدد خودرو اقدام کنند. پس از آن، فهرست اسامی مشمولان واردات خودرو به همراه نوع خودروی انتخابی جهت عقد قرارداد و انجام فرآیند ثبت سفارش، اخذ مجوزهای مورد نیاز و پیگیری ارز تخصیصی به شرکت‌های طرف قرارداد اعلام خواهد شد.

 

نظر شما