شناسهٔ خبر: 68454688 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

محمدعلی بهمنی ؛ شاعری که در قطار به دنیا آمد و ترانه هایش را همه خواندند: از همایون و علیرضا قربانی تا حبیب و شادمهر عقیلی (فیلم)

سادگی زبان در شعرهای محمدعلی بهمنی باعث می‌شد مردم از این آهنگ‌ها استقبال کنند. «من از تبار غزلهای سهل و ممتنعم/ که هر که گوش سپرده است از برم کرده است»... خودش می‌گوید«جسمم غزل است اما روحم همه نیمایی است/ در آینه تلفیق این چهره تماشایی است». شعرهای او را بارها خوانندگان پاپ و موسیقی سنتی خواندند.

صاحب‌خبر -

عصر ایران _ «محمدعلی بهمنی» یکی از تاثیرگذارترین شاعران معاصران در 82 سالگی درگذشت. معروف‌ترین شعرهایش غزل است اما شعرهای نیمایی و سپید هم دارد. زبان غزل‌های او ساده و امروزی است و طرفداران زیادی دارد.

گزارش را اینجا ببینید

خودش می‌گوید«جسمم غزل است اما روحم همه نیمایی است/ در آینه تلفیق این چهره تماشایی است». شعرهای او را بارها خوانندگان پاپ و موسیقی سنتی خواندند. سادگی زبان در شعرهای او باعث می‌شد مردم از این آهنگ‌ها استقبال کنند. «من از تبار غزل‏های سهل و ممتنعم/ که هر که گوش سپرده است از برم کرده است»  او بهار سال 1321 در قطاری در راه دزفول به دنیا آمد. تا 32 سالگی در تهران بود و بعد به بندرعباس رفت. از همان بچگی استعدادش معلوم بود و اولین شعر او در 9 سالگی در یک مجله چاپ شد. او چندین مجموعه شعر سرود. سال 78 «تندیس خورشید مهر» را به نام برترین غزل سرای ایران به او دادند. بهمنی خرداد امسال سکته مغزی کرد چند بار در بیمارستان بستری شد و بالاخره جمعه 9 شهریور برای همیشه سکوت کرد. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
کانال عصر ایران در تلگرام
بیشتر بخوانید:
شعری زیبا از زنده یاد محمدعلی بهمنی
امروز با محمد علی بهمنی: از حال من مپرس که بسیار خسته ام
محمد علی بهمنی ؛ رودخونه‌ها رودخونه‌ها منم می‌خوام راهی بشم ...
تماشاخانه
دومین مرد قد بلند جهان در تیم پارالمپیک ایران / درباره مرتضی مهرزاد چه می‌دانیم؟ (فیلم)

دومین مرد قد بلند جهان در تیم پارالمپیک ایران / درباره مرتضی مهرزاد چه می‌دانیم؟ (فیلم)

logo-vid

محمدعلی بهمنی ؛ شاعری که در قطار به دنیا آمد و ترانه هایش را همه خواندند: از همایون و علیرضا قربانی تا حبیب و شادمهر عقیلی (فیلم)

logo-vid فیلم های دیگر
عضویت در اینستاگرام عصر ایران
۱۵ سال پیش در چنین روزی
این لحظه با حافظ
نظرات کاربران

نظر شما