شناسهٔ خبر: 68450889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز دریایی در چابهار

زاهدان_ رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز دریایی شماره دو در استان برای فعالیت طوفان حاره خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح شنبه تا عصر یک شنبه (۱۰ تا ۱۱ شهریور) برای شمال شرق دریای عرب و دریای عمان رخداد رگبار شدید و رعدوبرق به همراه وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: طوفان حاره ASNA عصر دیروز جمعه نهم شهریور در موقعیت ۲۳.۵ درجه شمالی و ۶۷ درجه شرقی و در فاصله ۶۵۰ کیلومتری سواحل چابهار قرار داشت و براساس مدل‌های فعلی، مسیر حرکت آن به سمت غرب و شمال غرب و دریای عمان بوده و سپس یکشنبه هفته آینده به سمت جنوب غرب تغییر مسیر خواهد داد.

وی ادامه داد: در مسیر حرکت این طوفان، رگبار شدید و رعدوبرق به همراه وزش باد شدید تا حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی تاکید کرد: دریای عمان طی روزهای شنبه و یکشنبه متلاطم و طوفانی خواهد بود و برای روز شنبه و یکشنبه برای برخی از مناطق ساحلی نوار جنوب شرقی استان شرایط برای رگبار و رعدوبرق و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

وی توصیه کرد: در مدت فعالیت این طوفان، از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در دریایی عرب و دریای عمان خودداری کرده و انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن و پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تغییرات احتمالی در روند فعالیت این طوفان، در هشدارهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما