شناسهٔ خبر: 68447032 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

میانجیگری قطر میان آلمان و طالبان؛ بازگشت افغان‌ها به کشورشان

دوحه در مذاکرات میان آلمان و طالبان افغانستان برای تسهیل بازگشت افغان‌ها به کشورشان بر اساس وضعیت قانونی‌شان در حال میانجیگری است. این منبع گفت که تلاش قطر در چارچوب نقش دوحه در تسهیل ارتباطات میان دولت طالبان افغانستان و جامعه بین‌المللی صورت گرفت. نقش قطر به درخواست آلمان و برای تسهیل بازگشت اتباع افغان در چارچوب شرایط قانونی آنها به افغانستان است و دولت طالبان نیز با آن موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

قطر میان طالبان و آلمان برای بازگشت شهروندان افغانستانی به کشورشان میانجیگری کرده است.

به گزارش ایسنا، به تازگی خبری منتشر شد که برای اولین بار، دولت آلمان تعدادی از شهروندان افغانستانی را به کشورشان بازگردانده است. این در حالی است که میان دولت آلمان و طالبان افغانستان رابطه رسمی و دیپلماتیک برقرار نیست.

بعد از سقوط کابل و بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان در ۳ سال قبل تاکنون، همه سفارتخانه‌های غربی در کابل تعطیل شدند. هیچ کشوری در جهان به جز چین و امارات تاکنون دولت طالبان افغانستان را به رسمیت نشناخته است.

قطر به عنوان مهمترین حامی خارجی طالبان افغانستان شناخته می‌شود. دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر مستقر است.

الجزیره از میانجیگری قطر میان دولت آلمان و طالبان افغانستان خبر داد.

منابع رسانه‌ای از میانجیگری قطر میان دولت آلمان و طالبان در راستای تسهیل بازگشت افغان‌ها به کشورشان خبر داد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه قطر گزارش داد که دوحه در مذاکرات میان آلمان و طالبان افغانستان برای تسهیل بازگشت افغان‌ها به کشورشان بر اساس وضعیت قانونی‌شان در حال میانجیگری است.

این منبع گفت که تلاش قطر در چارچوب نقش دوحه در تسهیل ارتباطات میان دولت طالبان افغانستان و جامعه بین‌المللی صورت گرفت.

وی افزود: نقش قطر به درخواست آلمان و برای تسهیل بازگشت اتباع افغان در چارچوب شرایط قانونی آن‌ها به افغانستان است و دولت طالبان نیز با آن موافقت کرد.

این منبع در ادامه اعلام کرد که نقش قطر شامل انتقال پیام میان طرف‌های مربوطه و تسهیل ورود اتباع افغان به مقصد نهایی‌شان است.

وی ادامه داد: قطر در حال حاضر میزبان تعدادی از نمایندگی‌های دیپلماتیک غربی در افغانستان است و همچنین حامی منافع سایر کشورها در این کشور است.

نظر شما