شناسهٔ خبر: 68442486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

حماس:

سکوت برخی کشورها و عادی سازی روابط عامل ادامه جنایات نتانیاهو است

علی برکه عضو دفتر سیاسی حماس در خارج از مرزهای فلسطین اعلام کرد ادامه تجاوزات همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس، نوار غزه و لبنان، نسل کشی، ترور رهبران و نیروهای مقاومت در داخل اراضی فلسطینی و خارج از آن و همچنین ترورهای جدید هرگز ملت فلسطین را به هراس نمی‌اندازد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، برکه در اظهاراتی مطبوعاتی افزود: این گونه اقدامات هرگز اراده ملت فلسطین برای مقابله با اشغالگری، شهرک سازی و یهودی سازی را تضعیف نکرده و هرگز مقاومت را از ادامه راه خود تا تحقق اهداف ملت فلسطین برای آزادی، بازگشت و استقلال باز نخواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: نتانیاهو جنایتکار همچنان نسبت به ادامه تجاوزات خود، نسل کشی، گرسنه نگاه داشتن مردم غزه، مانع تراشی و قرار دادن شروط جدید بر سر راه تلاش‌های انجام شده برای میانجیگری لجاجت می‌ورزد و این رویه حاکی از مقاصد واقعی و طرح‌های مخفی دولت افراطی اشغالگر است که برای نابودی ملت فلسطین در نوار غزه و اخراج آنان از کرانه باختری، یهودی سازی قدس و تقسیم مسجد الاقصی در دستور کار قرار دارد و اینها تلاش‌های خبیثانه برای حل و فصل مساله فلسطین و پایان دادن به درگیری به نفع رژیم صهیونیستی است.

 

برکه در ادامه اظهارات خود گفت: ما خواستار وحدت صفوف فلسطینی، عربی و اسلامی برای حمایت از مسئله فلسطین در مقابل پروژه‌های صهیونیستی و مقابله با نسل کشی در نوار غزه و پروژه اخراج فلسطینیان از قدس و کرانه باختری هستیم.

 

وی تاکید کرد: پیامدهای نسل کشی و کوچ اجباری در صورت ادامه رویه کنونی به داخل اراضی فلسطین اشغالی محدود نشده و به کشورهای عربی مجاور به ویژه مصر و اردن نیز سرایت می‌کند که به بی ثبات در منطقه و ترسیم مجدد نقشه منطقه منتهی می‌گردد.

 

این رهبر جنبش حماس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سکوت کشورها یا ناتوانی آنها و یا ادامه روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نتانیاهو جنایتکار را به ادامه جنایات خود علیه ملت فلسطین و مقدسات و سرزمین آنها تشویق می‌کند.

 

لازم به ذکر است نیروهای اشغالگر صهیونیست از ساعات ابتدایی روز چهارشنبه در یک عملیات نظامی گسترده که وسعت آن از عملیات دیوار دفاعی در سال 2002 نیز بیشتر است نیروهای مقاومت در شهرهای جنین، طولکرم و طوباس در شمال کرانه باختری را هدف قرار داده به طوری که نیروهای صهیونیست بیشتر شهرها و اردوگاه‌های شمال کرانه باختری را از محورهای متعدد مورد حمله قرار دادند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

 

این حملات در حالی است که تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه داشته و بر اساس آخرین آمارهای مورد تایید نهادهای رسمی فلسطینی و سازمان ملل متحد از 7 اکتبر گذشته تاکنون در این حملات بیش از 40 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و 94 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

 

انتهای پیام/ 24

 

 

نظر شما