شناسهٔ خبر: 68437656 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

قرار خدمت و جلوه جدیدی از خدمت جهادی

در دور جدید قرار خدمت که از 2هفته پیش آغاز شده، در تلاش هستیم تا مسیر جدیدی برای ارتباط بی‌واسطه مدیران شهری با مردم ایجاد کنیم. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

مهدی منوری؛مشاور و مدیرکل حوزه شهردار

در دور جدید قرار خدمت که از 2هفته پیش آغاز شده، در تلاش هستیم تا مسیر جدیدی برای ارتباط بی‌واسطه مدیران شهری با مردم ایجاد کنیم. با تأکید شهردار تهران و ضرورت بازنگری در مدل قبلی قرار خدمت، سعی شده جلوه جدیدی از خدمت جهادی، بی‌منت و بی‌واسطه و با هدف شناخت و ارزیابی میدانی مسائل و معضلات مناطق تهران و گره‌گشایی از این معضلات داشته باشیم.
در همین راستا دبیرخانه دائمی قرار خدمت در دفتر شهردار تهران شروع‌به‌کار کرد که نمایندگان معاونت‌ها در آن حضور دارند و براساس تقسیم کار انجام‌شده در هریک از مناطق 22گانه، موضوعات شهری را رصد و مهم‌ترین مسائل هر منطقه را قبل از برگزاری قرار خدمت، بررسی میدانی می‌کند.
سپس در کارگروه مرتبط جمع‌بندی صورت می‌گیرد تا در جلسه شورای‌عالی معاونان در منطقه تصمیم‌گیری لازم به‌عمل‌ آید. همزمان مصوبات دوره قبلی و طرح‌های پیشین که باید در مناطق اجرا می‌شده‌است، ارزیابی می‌شود تا موانع تحقق و میزان پیشرفت آنها بررسی شود.
در جریان برگزاری قرار خدمت، همه معاونان و مدیران ارشد شهرداری منطقه حضور دارند و براساس برنامه کاری ازپیش‌تعیین‌شده، بازدید میدانی و جلسات کاری را پیگیری می‌کنند. شهردار تهران نیز نشست صمیمانه‌ای با کارکنان منطقه دارد و کارکنان می‌توانند از نزدیک، مشکلات خود و مسائل کاری موجود در سطوح مختلف شهرداری را بیان کنند. با توجه به حوزه کاری گسترده شهرداری تهران و تعداد نیروی انسانی درگیر در بخش‌های مختلف، چنین ارتباطی ارزشمند خواهد بود.
همچنین شهردار در این پویش یک‌روزه، چند ساعت را به بازدید از سطح منطقه اختصاص می‌دهد تا از نزدیک آخرین وضعیت موضوعات مختلف حوزه شهری به‌صورت میدانی رصد شود.
از دیگر برنامه‌های قرار خدمت، جلسات متعدد شهردار و مدیران شهری با اقشار مختلف در سطح منطقه ازجمله نخبگان و فعالان حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، بانوان، بسیجیان، ورزشکاران و معتمدان محلی است.
یکی دیگر از موضوعاتی که در قرار خدمت به‌عنوان یک مسیر برای ارتباط بی‌واسطه با مردم تعریف شده، حضور مدیران ارشد شهری در مساجد سطح منطقه است.  در این بخش مدیران همزمان با اذان مغرب و انتهای برنامه بازدید، ضمن ایراد سخنرانی و تشریح اقدامات و دستاوردهای شهرداری در 3سال اخیر، گفت‌وگوی صمیمانه و دوطرفه‌ای با مردم دارند و بی‌واسطه و بدون تکلف در جریان مهم‌ترین دغدغه‌های مردم محله‌ها و مناطق قرار
 می‌گیرند.

 

نظر شما