شناسهٔ خبر: 68435959 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

قیمت دلار

پیش بینی مهم درباره قیمت دلار /توصیه مهم نسبت به خرید دلار

در خبر زیر به بررسی و تحلیل قیمت دلار در هفته پیش رو پرداخته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز :نوسانات قیمت دلار در بازار ارز به دلیل تغییرات اقتصادی و سیاسی داخلی و بین‌المللی به شدت تحت تأثیر قرار دارد. با افزایش تقاضا در بازار، قیمت دلاردر کشورهای در حال توسعه ممکن است به طرز قابل توجهی افزایش یابد. کارشناسان معتقدند که کنترل قیمت دلارمی‌تواند به ثبات اقتصادی و کاهش تورم کمک کند.در هفته‌های اخیر، قیمت دلاربا روند صعودی خود، نگرانی‌هایی درباره تأثیر آن بر قیمت کالاهای اساسی ایجاد کرده است.

در معاملات نقدی روز پنجشنبه ۸ شهریور، قیمت دلار و درهم روندی صعودی را تجربه کردند و قیمت سکه نیز از مرز مهم ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فراتر رفت.

در این میان، برخی از فعالان بازار با اشاره به تعطیلات پیش‌رو در هفته آینده، هشدار دادند که در ایام تعطیل باید نسبت به تلاش‌های برخی معامله‌گران برای افزایش قیمت‌ها هوشیار باشید.

بازار ارز تهران در روز پنجشنبه ۸ شهریور ماه، همانند روز قبل، روند صعودی خود را ادامه داد.

بر اساس شواهد موجود، قیمت دلار دیروز با افزایش تقریبا ۴۰۰ تومانی به حدود ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و فعالیت خود را به پایان رساند. این روند در بازار پشت خطی عصر دیروز نیز ادامه داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که امروز نرخ دلار در تهران با قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز شد و در همین محدوده نوسان داشت.

همچنین، افزایش قیمت دلار تنها به تهران محدود نبود و در بازار هرات نیز نرخ دلار به حدود ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان رسید و این درحالی است که دیروز با قیمت ۵۹ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شده بود.

علاوه بر قیمت دلار، درهم نیز با اندکی افزایش به سطح ۱۶ هزار و ۲۲۰ تومان رسید.

از سوی دیگر قیمت تتر نیز امروز تا سطح ۵۹ هزارو ۹۰۰ تومان بالا رفت اما در زمان تدوین این گزارش در حدود ۵۹ هزارو ۸۲۴ تومان به فروش رسید.

کارشناسان بازار معتقدند که دلار و درهم در یک سطح مقاومتی حساس قرار دارند و اگر قیمت‌ها بالای این محدوده تثبیت شوند، احتمال ادامه نوسانات صعودی قیمت‌ها وجود دارد. با این حال، در صورت از دست رفتن این سطوح، طرف کاهشی با قدرت بیشتری به بازار وارد خواهد شد.

برخی از فعالان بازار، پیش‌بینی‌هایی درباره روند قیمت‌ها در هفته آینده ارائه کردند. برخی از آن‌ها با اشاره به تعطیلات پیش رو، احتمال دادند که بازار ارز ممکن است تا حدی کم‌عمق شود. با این حال، برخی دیگر هشدار دادند که در ایام تعطیل باید مراقب تلاش‌های برخی معامله‌گران برای افزایش قیمت‌ها بود. همچنین، عده‌ای اشاره کردند که چهارشنبه هفته آینده پایان ماه صفر است و ممکن است حجم معاملات تغییر کند. در این میان، برخی همچنان به ورود بخشی از پول‌های بلوکه شده ثبت‌نام خودرو به بازار ارز امیدوارند.

از بازار ارز و حال و هوای آن که فاصله بگیریم؛ قیمت اونس طلا امروز با رشد تقریبا ۱۵ دلاری به ۲۵۲۱ دلار رسید. در بازار داخلی ایران هم طلا ۱۸ عیار و سکه امامی مسیر افزایش را طی کردند.

قیمت طلا امروز تا سطح ۳ میلیون و۶۴۰ هزار تومان نوسان داد اما در نهایت با ۳ میلیون و ۶۳۲ هزار تومان بسته شد.

سکه امامی نیز که دیروز با ۴۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بسته شده بود امروز تا ۴۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بالا رفت و در نهایت در حدود ۴۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

 

نظر شما