شناسهٔ خبر: 68435753 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کارنامه ملاک انتخاب رشته و رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

کارنامه علمی (ملاک انتخاب رشته) و رتبه داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شد.

صاحب‌خبر -
کارنامه ملاک انتخاب رشته و رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
کد خبر: 672977
|
۱۴۰۳/۰۶/۰۹ ۲۰:۱۵:۱۸

کارنامه علمی (ملاک انتخاب رشته) و رتبه داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش مهر، نتایج آزمون سراسری استخراج شده و کارنامه علمی (ملاک انتخاب رشته) و رتبه داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در https://my.sanjesh.org/login منتشر شده است.

پس از اعلام نتایج آزمون سراسری، دفترچه انتخاب رشته برای داوطلبان روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر می شود. پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته، داوطلبان مجاز می توانند از ۱۴ تا ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

اسامی رتبه های برتر در گروه های آزمایشی علوم ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده است.

حاضرین در جلسه آزمون یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ نفر بودند و مجازین به انتخاب رشته یک میلیون و ۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر است. ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در بخش با آزمون ۱۵۳ هزار و ۷۵۴ نفر است و ظرفیت پذیرش بدون آزمون ۳۱۰ هزار و ۴۳ نفر است.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شده است.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر و بخش کشور برگزار شد و در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب شرکت کردند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهرستان و ۵۲۵ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یک هزار و ۷۴۷ حوزه فرعی برگزار شد و ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در آن شرکت کردند.

با توجه به تعویق دو هفته‌ای در برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری، مسؤولان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پیش بینی کرده اند که نتایج نهایی پس از پایان مراحل انتخاب رشته و برگزاری سایر فرآیندهای رشته‌های نیمه متمرکز در مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شود.

نظر شما