شناسهٔ خبر: 68434954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رهبر مخالفان اوکراین: زلنسکی تلاش می کند از اوکراین «اسرائیل اروپای شرقی» بسازد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «ویکتور مدودچوک» رهبر جنبش ضد دولتی «اوکراینی دیگر» در مقاله ای نوشت: زلنسکی تلاش می کند از اوکراین  «اسرائیل اروپای شرقی» بسازد.

به گزارش شفقنا، مدودچوک افزود: «او تلاش می کند از اوکراین یک اردوگاه بازداشت اجباری بسازد و در آن مخالفان خود را از بین ببرد.»

وی ادامه داد: «زلنسکی در مراحل مختلف از سیاست های اسرائیل الهام گرفته است و خود را ناپلئون بناپارت تصور می کند و در رویاهای خود به ترکیبی از ایده های بافته شده توسط موشه دایان و گلدا مایر استناد می کند و تلاش می کند براساس سناریوی اسرائیل به پدر ملت تبدیل شود.»

رهبر اپوزیسیون اوکراین افزود: «به راحتی می توان بین تشکیل یک کشور توسط اسرائیل و تلاش های زلنسکی برای اوکراین شباهت هایی پیدا  کرد. اظهارات خصمانه او را به یاد بیاورید که گفته بود: «اوکراین اماده استفاده از خاک خود به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی صلح نیست.»

مدودچوک ادامه داد: «به طور کلی، مخالفت با مذاکرات مسالمت آمیز تا حد زیادی به فرمول گلدا مایر شباهت دارد که می گفت: «اگر اعراب سلاح های خود را زمین بگذارند، خشونت بیشتری در کار نخواهد بود. در حالی که اگر یهودیان سلاح خود را زمین بگذارند،  اسرائیل بیشتری وجود نخواهد داشت.»

به گفته وی، «زلنسکی در حال ساختن یک جنگ ابدی در سیاست اوکراین است در حالی که فراموش کرده است که اوکراین اسرائیل نیست و دارای تاریخ و فرهنگ متفاوتی است.»

رهبر اپوزیسیون اوکراین تصریح کرد: «پاکسازی مخالفان از سیاستمدارانی که به آمریکا وفادار نیستند، همچنین به تمایل وی برای ایجادیک اسرائیل در اروپای شرقی و یک رژیم سیاسی حامی آمریکا در اوکراین حکایت دارد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیلی ها هرگز نخواهند توانست کشور خود را صرفا با اتکا بر آمریکا بسازند، تاکید کرد:  زلنسکی، مانند هر نازی دیگری، به افراد «برگزیده» اعتقاد دارد که این امر با درهم شکستن مخالفان از سیاست های خود تأیید می شود.

مدودچوک در پایان گفت: «زلنسکی یک اردوگاه بازداشت احداث کرده است که بسیاری از آن فرار می کنند. او هرگز موفق به تشکیل یک اسرائیل جدید در مرزهای با روسیه نخواهد شد و مردم اوکراین اجازه چنین کاری را به او نخواهند داد و به همین دلیل او در حال از بین بردن مردمش است.»

متن خبر در آرتی

نظر شما