شناسهٔ خبر: 68432731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هدایت و سعادت تنها در پرتو قرآن و اهل بیت(ع) ممکن است

امام جمعه قشم با بیان اینکه حدیث تقلین مورد تایید شیعه و سنی است، گفت: در حدیث ارزشمند ثقلین تأکید شده که هدایت و سعادت تنها در پرتو قرآن و اهل بیت(ع) ممکن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با تسلیت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: باید مبانی حدیث ثقلین توسط روحانیان و مبلغان دینی در جامعه اسلامی تبیین شود. در حدیث ارزشمند ثقلین تاکید شده که هدایت و سعادت تنها در پرتو قرآن و اهل بیت(ع) ممکن است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پایان غربت ثقلین است، گفت: در تمامی سال های که این حدیث به یادگار مانده از پیامبر اسلام(ص) در اعماق تاریخ فرو رفته و از آن خبری نبود، این نظام مقدس اسلامی بود که دوباره با نفس قدسی امام خمینی(ره) و حمایت مردم پرچم آن را بلند کرد.

امام جمعه قشم تأکید کرد: همه باید به عنوان پیروان راستین پیامبر اکرم (ص) برای عمل به دستورات خداوند و توصیه های پیامبر اکرم (ص) با تمام توان تلاش کنیم.

وی ابراز داشت: وجود رسول خدا (ص) بسیار مقدس است و تقدس وجودی ایشان، بالاتر از تمامی مقدسات عالم و از همه موجودات، برای نظام ربوبی و عالم هستی کارامدتر و مؤثرتر و برای رساندن انسان‌ها به هدف خلقت‌شان، نقش‌آفرین‌ترین عامل و محوری‌ترین فاعل، وجود مبارک پیامبر(ص) است.

امام جمعه قشم با تسلیت ایام شهادت امام رضا و امام حسن مجتبی(ع) در خصوص زندگانی این امامان معصوم سخنانی بیان داشت و همگان را به الگوپذیری از راه و روش آن ها دعوت کرد.

حاجبی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم و با تاکید بر تلاش دولت چهاردهم در ادامه راه خدمت به مردم، تصریح کرد: امیدواریم دولت چهاردهم نیز با بهره‌گیری از تجربه‌های دولت پیشین در جهت تحقق اهداف جامعه اسلامی و تعالی ملت حرکت کند.

انتهای پیام/7558

نظر شما