شناسهٔ خبر: 68432666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت دیر:

فرامین رهبر انقلاب منشور حرکت دولت باشد

بوشهر- امام جمعه موقت دیر گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری منشور حرکت دولت چهاردهم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت ایام ارتحال پیامبر اسلام، اظهار داشت: بزرگترین میدان کارزار که از اول خلقت بوده و تا قیامت ادامه دارد و همه انسان‌ها را در همه زمان‌ها و مکان‌ها در بر می‌گیرد، میدان مبارزه حق و باطل است.

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه امروز هم این کارزار هست منتها شیوه مبارزه تغییر کرده است، افزود: یک زمانی شیوه مبارزه دست گرفتن اسلحه و شمشیر است و یک زمانی میدان مبارزه رسانه و تبلیغات است.

بحرانی ادامه داد: طرح و برنامه خداوند به پیامبر برای غلبه دین اسلام بر سایر ادیان، برنامه سعادت بخش قرآن کریم است.

وی افزود: در کنار این برنامه جامع، نیاز به مجریانی است که بتوانند این برنامه الهی را اجرا کنند و در عالم تحقق بخشند.

امام جمعه موقت دیر عنوان کرد: علاوه بر برنامه و مجری، طبیعتاً به امت همدل و همسو نیاز است که این برنامه سعادت غلبه پیدا کند. بنابراین همه ما به‌عنوان شیعیان و پیروان اهل‌بیت وظیفه داریم زمینه غلبه اسلام را فراهم کنیم.

وی با اشاره به همایش بزرگ اربعین در عراق، گفت: از خدمات و تلاش‌های ارزنده دولت و ملت عراق و ایران و موکب‌داران و دست اندرکاران و نیروهای امنیتی و خدماتی تشکر می‌کنیم.

بحرانی با بیان اینکه باید قدر شهدا که برای ما اقتدار و امنیت آفریدند و زمینه باز شدن راه کربلا فراهم کردند را بدانیم، یادآور شد: امیدواریم پیاده‌روی اربعین زمینه‌ای برای باز شدن راه قدس شود.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت چهاردهم با رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری منشور حرکت دولت چهاردهم باشد.

خطیب نمازجمعه دیر با اشاره به انتخاب کابینه دولت چهاردهم، ادامه داد: تعداد محدودی از وزرا از جمله وزیر امور خارجه و دفاع که طبق قانون ارتباط مستقیم و تلاقی کاری با رهبری دارند با نظر و مشورت ایشان معرفی شدند و اکثر وزرا توسط خود رئیس جمهور یا با مشورت با دیگران انتخاب شده‌اند و شائبه‌ای که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی دامن می‌زدند که رئیس جمهور در انتخاب وزرا اختیاری ندارد را رهبر انقلاب پاسخ دادند.

وی یادآور شد: تجربه نشان داده است هرجا دستگاه‌ها بر اساس اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری حرکت کرده‌اند، موفق بودند که امیدواریم دولت به این مهم توجه کند.

امام جمعه موقت دیر با آرزوی موفقیت برای دولت و وزرا، تاکید کرد: دولت چهاردهم از کارشناسانی که دنبال نسخه‌های نسخ شده خارجی هستند، استفاده نکند.

نظر شما