شناسهٔ خبر: 68431849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

علی‌اف: ارمنستان برای صلح باید قانون اساسی خود را اصلاح کند

رئیس جمهوری آذربایجان اظهار داشت: برای دستیابی به صلح، ارمنستان باید ادعاهای ارضی علیه آذربایجان در قانون اساسی خود را حذف و قانون اساسی را اصلاح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با هیئتی از پارلمان ترکیه که امروز جمعه انجام گرفت، با بیان اینکه ارمنستان از فرانسه و کشورهای غربی تسلیحات خریداری می‌کند و با طرف‌های ثالث رزمایش نظامی انجام می‌دهد، گفت: به نظر می‌رسد ارمنستان علاقه‌ای به توافقنامه صلح دائمی در منطقه ندارد و عمداً این مدت را تمدید می‌کند.

وی با ارزیابی تحولات منطقه تاکید گفت که آذربایجان طرفدار تضمین صلح پایدار در منطقه است.

علی‌اف تاکید کرد: برای دستیابی به صلح با ارمنستان باید ادعاهای ارضی علیه آذربایجان در قانون اساسی این کشور حذف و قانون اساسی اصلاح شود.

علی‌اف با تاکید بر ضرورت انحلال گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که برای حل مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان ایجاد شده است، گفت: موضع ارمنستان در مورد عدم لغو گروه مینسک به هیچ وجه قابل درک نیست.  زیرا اگر درگیری‌ها را پشت سر گذاشتیم و نخست‌وزیر ارمنستان می‌گوید که از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت می‌کند، پس چه نیازی به حفظ گروه مینسک که میراث گذشته است وجود دارد.

علی‌اف بیان کرد که برخی سازمان‌های غربی رفتار ناعادلانه ای نسبت به کشورش دارند و موضع ضد آذربایجانی مجمع پارلمانی شورای اروپا ارتباط مستقیمی با تضمین تمامیت ارضی و حاکمیت کشورش دارد.

وی با اشاره به روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری تُرک قبرس شمالی خاطرنشان کرد که آنها به طور مداوم از جمهوری تُرک قبرس شمالی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما