شناسهٔ خبر: 68428263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

زنگ هشدار به صدا در آمد؛ خطر در کمین این نقطه تهران+ فیلم

اکوایران : پیگیری انتقال انبارهای نفت غرب پایتخت از سوی مدیران شهری قدمتی طولانی دارد. از شورای سوم تا شورای پنجم. اما به نظر می رسد دیگر انتقال این انبارها در دستور کار نیست.

صاحب‌خبر -

آبان سال گذشته در منطقه شهران یک تانکر سوخت با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر ترمزش برید و با تعدادی خودرو برخورد کرد و در ادامه به سمت پایین سُر خورد و به یک فروشگاه برخورد کرد.

در صحن شورای شهر تهران هم به این حادثه اشاره شد. ناصرامانی عضو شورای شهر تهران یادآور شد که اصلی‌ترین خطر برای مردم جدا از انبار نفت، تردد تانکرهاست. این قضیه تانکرها با بحث‌های فنی قابل پیشگیری نیست؛ چراکه بحث اشتباه انسانی در آن دخیل است. کافی است که راننده نتواند تانکر را کنترل کند؛ سال ۹۳ هم یک بار تانکری دور میدان شهران که شیب زیادی دارد، واژگون شد و تمام جوی‌های آب پر از بنزین شد، سال ۹۷ هم یک ماشین آتش گرفت.

خبر مرتبط
خبر مهم از تعطیلی ایستگاه‌های متروی تهران/ امروز به این دو ایستگاه نروید

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: مترو جمعه ۹ شهریور در دو ایستگاه علی‌آباد و جوانمرد قصاب، مسافرگیری ندارد.

در شورای پنجم هم بعد از انفجار در بندر بیروت، مجید فراهانی، عضو شورای شهر پنجم، توجه اهالی پایتخت را به انبار نفت شمال غرب تهران در منطقه شهران جلب کرد؛ مخزن نفت بزرگی که به گفته او در صورت انفجار مانند عروس خاورمیانه که در آتش سوخت، بخش زیادی از تهران را هم تبدیل به تلی از خاکستر کند.

در همان مقطع (سال ۱۳۹۹) مدیر کل مدیریت بحران استان تهران در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید کرد: خطری تهران را از جانب انبارهای نفت تهدید نمی‌کند و هیچ جای نگرانی از این نظر وجود ندارد.

 اما وضعیت ایمنی و تغییر مسیر تانکرهای حمل سوخت به کجارسیده است؟ سید علی شریفی -معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران- در گفت‌و‌گو با اکوایران در این خصوص توضیح می‌دهد.

 

نظر شما