شناسهٔ خبر: 68423733 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

آغاز قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا: عصر جدید

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا امروز در سالن موناکو برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، با پایان مراحل مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا 25-2024، تکلیف 36 تیم راه‌یافته به لیگ قهرمانان جدید مشخص شد و قرعه‌کشی این رقابت‌ها تا ساعاتی دیگر آغاز می‎‌شود. قرعه‌کشی مرحله لیگ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (۱۸:۰۰ به وقت محلی در مرکز اروپا) در سالن گردهم‌آیی «گریمالدی» در کشور موناکو برگزار می‌شود. شرایط پیچیده قرعه‌کشی و ساختار برگزاری رقابت‌ها امکان قرعه‌کشی به روش انسانی-رایانه‌ای را از بین برد و امسال تقریباً تمام قرعه‌کشی را نرم‌افزار ویژه یوفا به عهده خواهد داشت؛ الگوریتم‌های این نرم‌افزار تمام حالت‌های ممکن برای برنامه تیم‌ها را محاسبه می‌کنند و به محض اعلام نام هر تیم، رقبای آن از بین تمام گزینه‌های ممکن انتخاب می‌شود. فرآیند قرعه‌کشی و انتخاب حریفان هر تیم به‌گونه‌ای پیش می‌رود که کار به بن‌بست نخورد و برای تمام تیم‌های باقی‌مانده، تعیین برنامه طبق مقررات اعلام شده ممکن باشد.

از مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در فرمت سوئیسی امسال لیگ قهرمانان اروپا افزایش تعداد تیم‌ها از 32 به ۳۶ خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است در پایان دور نخست 8 تیم برتر راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شوند و همچنین تیم‌های نهم تا بیست و چهارم پس از انجام یک جدال در مرحله پلی آف، راهی یک هشتم نهایی خواهند شد. امسال آلمان و ایتالیا (به دلیل عملکرد بهتر نمایندگان در رقابت‌های اروپایی فصل گذشته) ۵ سهمیه دارند و انگلیس و اسپانیا مانند گذشته با ۴ تیم در لیگ قهرمانان حاضر می‌شوند. به‌طور کلی ۵ لیگ معتبر اروپایی جمعاً ۲۲ تیم (۶۱ درصد کل تیم‌ها) را به خود اختصاص داده است:

ایتالیا: اینتر، میلان، یوونتوس، بولونیا و آتالانتا

آلمان: بایرن مونیخ، بایرلورکوزن، دورتموند، لایپزیش و اشتوتگارت

اسپانیا: رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید و ژیرونا 

انگلیس: منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول و استون‌ویلا 

فرانسه: پاری‌سن‌ژرمن، موناکو، برست و لیل

هر تیم در مرحله لیگ با 8 حریف مختلف از 4 سید بازی می‌کند اما بازی‌هایش رفت‌ و برگشت نخواهد بود. از هر 4 گلدان، 2 قرعه خارج می‌شود که در آن یک تیم میزبان و یک تیم مهمان خواهد بود و در مجموع، هر تیم قرار است 4 بازی در خانه و 4 بازی در خارج از خانه برگزار کند.

اکنون سیدبندی مرحله نخست به شرح زیر است و شما می‌توانید به صورت لحظه به لحظه قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را از «ورزش سه» دنبال کنید:

گلدان ۱: منچسترسیتی، بایرن مونیخ، رئال مادرید، پاری‌سن ژرمن، لیورپول، اینتر، دورتموند، لایپزیش و بارسلونا

گلدان ۲: بایرلورکوزن، اتلتیکو مادرید، آتالانتا، آرسنال، یوونتوس، بنفیکا، بروخه، شاختار دونتسک و میلان

گلدان ۳: فاینورد، آیندهوون، اسپورتینگ لیسبون، دینامو زاگرب، ردبول سالزبورگ، یانگ بویز، سلتیک، ستاره سرخ و لیل

گلدان ۴: موناکو، اسپارتاپراگ، استون‌ویلا، بولونیا، ژیرونا، اشتوتگارت، برست، اشتورم گراتس و براتیسلاوا

 پوشش زنده خبری

08 شهریور 1403 ساعت 18:02

در بین بازیکنان حاضر در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا، رابرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بارسلونا با ۹۴ گل بهترین گلزن تاریخ محسوب می‌شود و همچنین لازم به ذکر است در جریان مراسم امشب از کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تقدیر خواهند کرد.

08 شهریور 1403 ساعت 17:54

در مهم‌ترین قوانین قرعه‌کشی امروز، ابتدا باید بدانیم که از هر سید برای هر تیم تنها دو حریف مشخص خواهد شد. نماینده هیچ کشوری نمی‌تواند با نماینده‌ای از کشور خود جدال بکند و همچنین هر تیم حداکثر با ۲ تیم از یک کشور دیدار خواهند کرد.

برای مثال اگر قرار باشد رئال مادرید حریف‌های خودش را بشناسد، از سید ۱ تنها دو حریف خواهد داشت و اگر با بایرن مونیخ و دورتموند رو در رو شود، قطعاً با بایر لورکوزن از سید ۲ و اشتوتگارت از سید ۴ حریف نمی‌شود.

08 شهریور 1403 ساعت 17:49

حالا به سال ۲۰۲۴ رسیده‌ایم. تغییری خاص در برگزاری مسابقات باشگاه‌های اروپایی آن هم به شیوه سوئیسی؛ در این مسابقات به جای ۳۲ تیم، ۳۶ تیم برای قرار گرفتن در رتبه‌های ۱ تا هشتم جدول تلاش خواهند کرد و همچنین تیم‌های نهم تا بیست و چهارم شانس حضور در نخستین مرحله حذفی مسابقات را نیز خواهند داشت. در ادامه فرمت جدید را با همدیگر مرور خواهیم کرد.

08 شهریور 1403 ساعت 17:47

از فصل ۲۰۰۹/۱۰، مسابقات مقدماتی و پلی آف وضعیت بهتری پیدا کردند و همچنین مقرر شد تیم‌های قهرمان هفت لیگ معتبر همراه با قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، با توجه به رنکینگ یوفا در گلدان یک قرار بگیرند و دیگر تیم‌ها با توجه به وضعیتشان سیدبندی شوند.

08 شهریور 1403 ساعت 17:46

از سال ۱۹۹۲ مرحله گروهی کل تازه‌ای به خود گرفت و از مهمترین تغییرات فرمت سابق این بود که به کشورها اجازه می‌داد چند نماینده در مسابقات اروپایی داشته باشند.

08 شهریور 1403 ساعت 17:44

از سال ۱۹۶۶ تا سال ۱۹۹۲، تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا همیشه در حال تغییر بود. در کمترین حالت ممکن ۳۰ تیم و در بیشترین حالت ممکن ۳۳ تیم در مسابقات حاضر می‌شدند تا در نهایت در سال ۱۹۹۲ فرمت جدیدی از مسابقات به نام لیگ قهرمانان اروپا تاسیس شد.

08 شهریور 1403 ساعت 17:41

با توجه به تغییر فرمت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا جا دارد یک بار تاریخچه نحوه برگزاری این مسابقات را مرور کنیم. جام باشگاه‌های اروپا در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد و تا سال ۱۹۶۶، با حضور ۱۶ تیم به صورت مسابقات حذفی برگزار می‌شد.

08 شهریور 1403 ساعت 17:38

نمایی جذاب از سالن برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

08 شهریور 1403 ساعت 17:35

این سیدبندی اعلام شده برای مسابقات فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا است. طبق قانون تصویب شده توسط یوفا، از هر سید تنها دو قرعه برای هر تیم بیرون آورده می‌شود.

08 شهریور 1403 ساعت 17:34

در فاصله دو ساعت تا شروع مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا، از جام مسابقات رونمایی شد.

 

نظر شما