شناسهٔ خبر: 68423385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

اسلامی: مسیر جمهوری اسلامی ایران مسیر حق و مطابق با سنت الهی است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه «چهره واقعی استکبار امروز آشکار و بی‌پرده» است، گفت که «امروز دیگر کسی نمی‌تواند بگوید که تحریم یا رفتار استکبار به‌خاطر ناسازگاری ایران است».

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه «چهره واقعی استکبار امروز آشکار و بی‌پرده» است، گفت که «امروز دیگر کسی نمی‌تواند بگوید که تحریم یا رفتار استکبار به‌خاطر ناسازگاری ایران است».

«محمد اسلامی» معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت هفته دولت در گلستان شهدای اصفهان حضور یافت.

اسلامی در این مراسم با بیان اینکه افتخارآفرینان بسیاری در این سرزمین آرمیده‌اند که باید منش و آرمان‌هایشان را بشناسیم و پیرو راهشان باشیم، اظهار کرد: شهیدان جلوه‌های عینی و الگوهای معاصر عشق و ایمان‌ هستند. ایمان شهدا آن‌ها را در این مسیر قرار داده است. آنان زمانه و رسالت خود را درک کردند. بسیاری از شهیدان ما در سنین نوجوانی و جوانی آسمانی شدند. وقتی وصیت‌نامه‌های آنان را می‌خوانیم به درک و شعورشان پی می‌بریم. به‌راستی که فرزند زمانه خود یعنی انقلاب اسلامی بودند.

این عضو کابینه دولت چهاردهم با اشاره به اینکه در گلستان شهدای اصفهان رزمندگانی آرام گرفته‌اند که هریک سهم مهمی را در زمان خودش ایفا کرده‌اند که باید برای ما عبرت باشد، گفت: این شهدا اجازه ندادند فرمان ولی امر بر روی زمین بماند و با لبیک گفتن، جانشان را تقدیم این انقلاب و ارزش‌های آن کردند.

اسلامی تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر مدت ‌زمان بسیاری برای خدمت فرصت نداشتند اما جاودانه شدند. برای گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان است که هفته دولت را برگزار می‌کنیم. الگوی شهدای ۸ شهریور باید هر سال مرور شود و با خودمان نیز تطبیق دهیم تا بدانیم کجا ایستاده‌ایم. در هفته دولت باید گفت که زمان «حاسبوا قبل تحاسبوا» است و بنابراین پیش از اینکه دیر شود باید خود را اصلاح کنیم.

اسلامی: امروز کسی نمی‌تواند بگوید تحریم یا رفتار استکبار به‌خاطر ناسازگاری ایران است

امروز بیش از گذشته به مفاهیم اصلی انقلاب و شعارهای آن نیاز داریم

معاون رییس‌جمهور تاکید کرد: برای رسیدن به سعادت ۲ دنیا باید در این راه گام برداریم. هزاران کارمند شهید داریم؛ کارمندانی که در میدان نبرد تکلیفی نداشتند. در ادارات خود کار می‌کردند اما به میدان رفتند و به ندای رهبر لبیک گفتند. امروز باید یاد هزاران شهید در کشور زنده شود.

او با بیان اینکه اصفهان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شهدای بسیاری را تقدیم کشور کرده است، یادآور شد: آنچه اهمیت دارد، درک درست از علم، ایمان و عمل الهی است که جز با عنصر اخلاص که باید آن را از خدا خواست، حاصل نمی‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه فلسفه وجودی سیاستمداران چیزی جز خدمت به مردم نیست و درهفته دولت باید با شهدا و در جوار آنان میثاق بست، گفت: این زیباترین نوع میثاق با شهداست که پیمان ببندیم و قول دهیم که در خدمت به مردم کوتاهی و بی‌حوصلگی نکنیم.

اسلامی خدمت به خلق را جلوه زیبای عبادت دانست و ادامه داد: وفای به عهد، دستگیری از مردم، اقامه نماز، دستگیری از بینوایان، انجام به‌موقع وظایف، حضور در صحنه؛ مقاومت، یاری جبهه حق همگی مواردی است که در قرآن برای عمل کردن ما به آن اشاره شده است. هم اکنون چهل‌ سالگی انقلاب را پشت‌سر گذاشته‌ایم و بیش از گذشته به مفاهیم اصلی انقلاب نیاز داریم و در این راه نباید از ارزش‌های آن دوران فاصله بگیریم.

اسلامی با تاکید بر اینکه در هر کسوتی که هستیم باید شور و اشتیاق و تلاشمان را برای نظام قرار دهیم، گفت: امروز بیش از گذشته به مفاهیم اصلی انقلاب و شعارهای آن نیاز داریم زیرا چهره استکبار که پیش‌تر پشت ویترین و زیبا بود، عیان شده است. امروز، اسرائیل بی‌رحمانه به قتل و غارت فلسطین و زنان و کودکان و غیرنظامیان آن دست می‌زند، اما هیچ نهاد بین‌المللی توان مخالفت و ایستادگی در برابر آن را ندارد.

اسلامی: امروز کسی نمی‌تواند بگوید تحریم یا رفتار استکبار به‌خاطر ناسازگاری ایران است

مسیر جمهوری اسلامی ایران مسیر حق و مطابق با سنت الهی است

معاون رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه استکبار بی‌شرمانه از اسرائیل حمایت می‌کند، توضیح داد: این نظام بین‌الملل است که از اسرائیل حمایت کرده و به همین دلیل هم با ما مخالفت می‌کند. به‌هیچ‌وجه فناوری هسته‌ای و بمب اتمی و برهم‌زدن امنیت منطقه مطرح نیست. حقوق زنان و حقوق بشر مطرح نیست. تحریم‌های ما حدود ۶ سرفصل دارد که یکی از آن‌ها هسته‌ای بوده و کاملا بهانه است. یکی دیگر حقوق بشر و دیگری مسایل منطقه‌ای است. هرکدام را نگاه کنید یک عامل اصلی دارد که همان نقاط قوت انقلاب، ایران و نقاط پیش‌برنده جمهوری اسلامی ایران است.  

رییس‌ سازمان اتمی ایران گفت: دیروز فریبکارانه پیش می‌رفتند و برخی باور می‌کردند، اما چهره واقعی آنان امروز آشکار و بی‌پرده است. ۶۵ سال از جنایت اسرائیل در فلسطین می‌گذرد. اسرائیل خود را صاحب حق می‌دانست و امروز هم از او حمایت می‌کنند. به صراحت هم پشتیبانی خود را اسرائیل مطرح می‌کنند که برای ما درس‌آموز است. امروز دیگر کسی نمی‌تواند بگوید که تحریم یا رفتار استکبار به‌خاطر ناسازگاری ایران است.

وی مسیر جمهوری اسلامی ایران را مسیر حق و مطابق با سنت الهی دانست و اظهار کرد: این مسیر مورد تاکید آفریدگار است. راه رستگاری، عمل صالح، قلب، فکر و اندیشه سلیم است. تفکر در قدرت الهی و جهان هستی به‌راستی از سال‌ها عبادت برتر است. عقل و قلب انسان نباید سیاه شود تا به رستگاری برسد. علم و عمل نیز در کنار هم به رستگاری منجر می‌شود و باید در جوار شهدا آن‌ها را از خداوند طلبید.

معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: هفته دولت، هفته خدمت است و دکتر مسعود پزشکیان نیز با بیان ساده و روان و خلوص خود به مساله مهم خدمتگزاری خالصانه تاکید داشتند. انشالله در هفته دولت با هم‌افزایی بیشتر برای حل مشکلات مردم  به‌سوی هدفمان، یعنی جامعه متعالی، پرسرعت‌تر حرکت کنیم.  /ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما