شناسهٔ خبر: 68420429 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی:

حضور بانوی ایرانی در رالی بزرگ موتورسواری فیوا ۲۰۲۴

انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران باهمراهی شرکت هزارویک گشت پاسارگاد در مراسمی، مریم طلایی بانوی موتورسوار ایرانی را برای حضور در مسابقات۲۰۲۴ FIVA World Rally بدرقه کرد.

صاحب‌خبر -
انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران از انجمن ‌های تابعه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همراهی شرکت هزار و یک گشت پاسارگاد در مراسمی، مریم طلایی بانوی موتورسوار ایرانی را برای حضور در مسابقات ۲۰۲۴ FIVA World Rally بدرقه کرد.

حضور بانوی ایرانی در رالی بزرگ موتورسواری فیوا ۲۰۲۴


آئین بدرقه بانوی ایرانی به رالی بین‌المللی موتورسواری در کشور لهستان روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه ۱۴۰۳ با حضور محمدحسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و جمعی از مدیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و رویا ایمانی رئیس هیئت مدیره شرکت هزار و یک گشت پاسارگاد، در محل سالن کنفرانس ساختمان اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد.

حضور بانوی ایرانی در رالی بزرگ موتورسواری فیوا ۲۰۲۴


محمدحسین صوفی در این مراسم با اشاره به جایگاه دختران و بانوان در دین مبین اسلام و همچنین کشورمان، اظهار داشت: مریم طلایی یکی از بانوان نمونه ایران است که سال گذشته با صلابت، اقتدار و اعتماد به نفس ستودنی، به عنوان اولین ایرانی و نماینده فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی (FIVA) از سوی کانون جهانگردی اتومبیلرانی و با حمایت انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران در رالی بزرگ FIVA World Rally ۲۰۲۳ شرکت کرد و موفق شد با کسب عنوان برترین موتورسوار این مسابقات باعث افتخار همگان شود.

حضور بانوی ایرانی در رالی بزرگ موتورسواری فیوا ۲۰۲۴


مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچنین با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد درخشش بیش از پیش بانوان و دختران ایرانی در آوردگاه‌ها و رقابت‌های بین‌المللی هستیم، افزود: موفقیت دختران کشورمان در کنکور دانشگاه‌های معتبر و عرصه‌های علمی در سطح جهانی، درخشش بانوان در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی، کسب عناوین برتر مسابقات ورزشی توسط دختران جوانمان و تاریخ سازی آنان در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه، قابل ستایش است.
او از ادای دین شرکت‌ها و مؤسسات ایرانی در قبال بانوان ایرانی و همراهی با آنان برای حضور باشکوهتر در رویدادهای بین‌المللی قدردانی و خاطر نشان کرد: اهتمام شرکت هزار و یک گشت پاسارگاد هم در حوزه گردشگری و ارتقاء این صنعت در کشورمان و همچنین تلاش برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و همراهی با مریم طلایی برای حضور مقتدرانه در این دوره رالی بین‌المللی موتورسواری نیز شایسته قدردانی است.
صوفی حضور در مجامع و رویدادهای بین‌المللی را یکی از راه‌های معرفی ظرفیت‌های بی‌شمار کشورمان در حوزه گردشگری دانست و تصریح کرد: مجموعه زیبایی‌ها، تاریخ، تمدن، فرهنگ و امنیتی که در ایران وجود دارد در کمتر کشوری یافت می‌شود و این ویژگی‌ها بیش از این‌ها سزاوار معرفی و توجه است. ما سعی داریم علاوه بر راه‌های تبلیغاتی که وجود دارد، با شرکت در رویدادهای مهم بین‌المللی به معرفی این ظرفیت‌ها کمک کنیم.

حضور بانوی ایرانی در رالی بزرگ موتورسواری فیوا ۲۰۲۴


مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد ایران در حوزه اتومبیلرانی، خودروهای تاریخی و آموزش فرهنگ رانندگی گفت: ایران یکی از معدود کشورهای منطقه و حتی جهان است که به واسطه فعالیت‌ها و مأموریت‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و کلوپ‌های زیرمجموعه‌ آن، در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن صاحب سبک است و در حوزه خودروهای تاریخی نیز به دلیل تعداد علاقه‌مندان و وجود خودروهای ارزشمند تاریخی بسیار زیاد، حرفهایی برای گفتن دارد.
مریم طلایی در این مراسم ضمن قدردانی از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای فراهم آوردن زمینه حضور در رالی جهانی موتورسواری برای دومین سال پیاپی، به توجه رسانه‌های خارجی و شرکت‌کنندگان دیگر کشورها به حضور یک ایرانی، به ویژه یک بانوی ایرانی در این رالی اشاره کرد و اظهار داشت: این رالی یک رویداد تاریخی بوده و جزء قدیمی‌ترین رالی‌های موتورسواری در دنیا شناخته می‌شود که هر ساله بیش از یکصد شرکت کننده با فرهنگ‌های متفاوت را از کشورهای مختلف دنیا گردهم می‌آورد.
او افزود: یکی از اهداف مهم FIVA World Rally معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی کشور میزبان، تبادل فرهنگ‌ها، ایجاد همدلی و همبستگی بین ملت‌ها در کنار توسعه صلح جهانی است. من هم به عنوان یک ایرانی برای معرفی فرهنگ و گردشگری کشورمان در سطح جهانی احساس مسئولیت می‌کنم و در تلاش هستم تا تصویر درست و واقعی از ایران زیبا و امن در عرصه‌های جهانی به نمایش بگذارم.
بانوی موتورسوار ایرانی پیشنهاد داد که دوره‌های بعدی این رالی به میزبانی ایران برگزار شود که این موضوع با استقبال و موافقت مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مواجه و مقرر شد، مریم طلایی موضوع آمادگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری FIVA World Rally ۲۰۲۵ به میزبانی ایران را به برگزار کنندگان این رویداد اعلام کند.
لازم به یادآوری است که مریم طلایی بانوی موتورسوار ایرانی قرار است برای دومین سال پیاپی از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران با همراهی شرکت هزار و یک گشت پاسارگاد با پوشش اسلامی در کنار موتورسواران با تجربه و پیشکسوت دنیا در رقابت‌های رالی بین‌المللی موتورسواری فیوا که از ۱۳ تا ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ در حومه شهر ورشو در کشور لهستان برگزار می‌شود، شرکت کند.

نظر شما