شناسهٔ خبر: 68419634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مرکزی تاکید کرد؛

قطع برق ۷ درصد از مشترکان خانگی بدمصرف استان مرکزی

اراک- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: برق هفت درصد از مشترکان خانگی بدمصرف این استان در اولویت قطع قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمودی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون برق شماری از ادارات استان مرکزی پس از اخطار قطع شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیأت دولت ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار سامانه‌های سرمایشی خود را خاموش کرده و در صورت نیاز، برق مصرفی این سامانه‌ها را از طریق مولدهای برق تأمین کنند در غیر این صورت مشمول اعمال محدودیت مصرف و قطع برق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: برق مشترکان تجاری با مصرف بیش از ۲۰۰۰ کیلو وات و مشترکین خانگی با مصرف ۴ برابر الگوی مصرف پس از اخطار، قطع خواهد شد.

محمودی افزود: ۹۳ درصد مشترکان خانگی استان مرکزی که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند، میزان برق مصرفی آنها ۷۹ درصد است در حالی که ۷ درصد مشترکین بدمصرف خانگی ۲۱ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده و در اولویت قطع قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: اکنون به مشترکان پرمصرف اخطار داده می‌شود و در صورتی که این رفتار ادامه یابد، برق آن‌ها در اولویت قطع قرار خواهد گرفت.

محمودی بیان کرد: امید است که مشترکان پرمصرف هم در مصرف مدیریت کنند تا همه از نعمت برق برخوردار شوند، اما در صورت عدم رعایت به طور حتم با این مشترکان برخورد خواهد شد.

وی گفت: اعزام اکیپ‌های صنعت برق به ادارات، بانک‌ها و سایر مراکزی که مردم به عنوان پرمصرف معرفی می‌کنند همچنین در دستور کار شرکت‌توزیع نیروی برق استان مرکزی قرار دارد.

محمودی تاکید کرد: با توجه به وجود گرمای هوا انتظار است شهروندان در صرفه جویی در مصرف برق حداکثر تعامل و همکاری را داشته باشند و راهکارهای مهمی همچون استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، کاهش روشنایی غیرضروری و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ساعت ۲۲ شب را مورد توجه ویژه قرار دهند.

نظر شما