شناسهٔ خبر: 68418738 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سهم 2 درصدی صنعت ساختمان در تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی

صاحب‌خبر -
سهم 2 درصدی صنعت ساختمان در تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی
خبرگزاری آریا - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به پشتوانه بخش ساختمان و مسکن می توان 2 درصد از هدف‌گذاری رشد اقتصادی 8 درصدی را محقق کرد و وزارت راه و شهرسازی با توان خود و هماهنگی سایر دستگاه ها می تواند این هدف را به نتیجه برساند.

به گزارش خبرگزاری آریا، صبح روز پنجشنبه هشتم شهریورماه، آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، به همت اتاق تعاون در محل نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور هادی عباسی معاون معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان ملی زمین و مسکن و محمد مهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.
هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: در اقتصاد کشور بخش هایی داریم که پیشران اقتصاد محسوب می شوند و ارتباطات پسین و پیشین در اقتصاد دارند.
وی افزود: بخش ساختمان و مسکن دومین پیشران اقتصاد کشور است و این بخش علاوه بر رشد اقتصادی، اشتغال هم فراهم می کند. به طوری‌که در بحث ایجاد اشتغال، تمام شهرها و روستا را دربر می‌گیرد. 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد تولید مسکن در مهار تورم این حوزه نقش موثری دارد و در برنامه هفتم توسعه کشور نیز به صنعتی سازی ساختمان تاکید شده است که مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی نیز قرار دارد.
عباسی یادآور شد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قدم‌های بزرگی در این زمینه برداشته است اما باید تامین مالی در دستور کار قرار گیرد. همچنین سازمان ملی زمین و مسکن نیز برای تامین زمین همت و تلاش بی وقفه ای داشته است که نتایج این زحمات منجر به تامین بیش از 100 هزار هکتار زمین و زمین با هزینه صفر شده است.
وی با تاکید بر اینکه بانک ها باید به سهم 20 درصدی خود در تسهیلات عمل کنند، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی خط اعتباری ریالی به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ارائه کند تا بتوانیم تقاضا برای تولید کنندگان داخلی ایجاد کنیم.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به پشتوانه بخش ساختمان و مسکن می توان 2 درصد از هدفگذاری رشد اقتصادی 8 درصدی را محقق کرد و وزارت راه و شهرسازی با توان خود و هماهنگی سایر دستگاه ها می‌تواند این هدف را به نتیجه برساند.
پس از این مراسم، هادی عباسی و محمدمهدی حیدری از غرفه انجمن صنفی سازندگان مسکن و ساختمان استان تهران و سایر سالن ها و غرفه های حاضر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان بازدید کردند و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای صنعت ساختمان کشور قرار گرفتند. 
گفتنی است، مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان با حضور 17 سفیر از کشورهای مطرح و صاحب برند در حوزه مسکن برگزار شد. همچنین بیش از 860 شرکت داخلی و خارجی و پاویون های 7 کشور به صورت مستقیم و نمایندگی به علاوه حضور 170 هیات تجاری از 17 کشور در این نمایشگاه شرکت دارند.

نظر شما