شناسهٔ خبر: 68418387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به‌منظور ثبت جهانی دره خرم‌آباد صورت گرفت؛

ساماندهی و آزادسازی کامل عرصه شمالی قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک»

خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از ساماندهی و آزادسازی کامل عرصه شمالی قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» به‌منظور ثبت جهانی دره خرم‌آباد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا حسن‌پور در سخنانی با اشاره به رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد، اظهار داشت: با پیگیری و مساعدت استاندار لرستان و با دستور دادستان خرم‌آباد، سه باب مغازه در عرصه شمالی قلعه «فلک‌الافلاک» تخریب شد.

وی افزود: این سه مغازه پس از تعیین قیمت کارشناسی املاک و طی‌کردن روال قانونی و اخذ مجوزهای قانونی با حکم دادستان و با حضور عوامل نیروی انتظامی، نیروهای شهرداری و مالکان مغازه‌ها، عملیات تخریب در بامداد روز پنجشنبه انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: با تملک و تخریب این مغازه‌ها، عرصه شمالی قلعه «فلک‌الافلاک» چهره جدیدی به خود گرفته و این عرصه به‌صورت کامل آزاد شده است.

حسن‌پور، تصریح کرد: این اقدامات در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه «فلک‌الافلاک» بوده و قسمت جنوبی پل «گپ» به عرصه این قلعه تاریخی افزوده شد.

وی ضمن تقدیر از استاندار لرستان، دادستان مرکز استان، معاون دادستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، عوامل انتظامی و تلاش شهرداری خرم‌آباد اظهار داشت: این اقدام مهم، نقش اساسی در رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد داشته و چهره جدیدی از نمای شمالی قلعه «فلک‌الافلاک» را در معرض دید عموم قرار داده است.

نظر شما