شناسهٔ خبر: 68416432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

اف‌بی‌آی دخالت طرف خارجی در ترور ترامپ را تایید نکرد

با گذشت حدود 50 روز از سوءقصد علیه دونالد ترامپ، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) می‌گوید که تحقیقات ادامه دارد و هنوز انگیزه ضارب مشخص نشده است.

صاحب‌خبر -

هیچ انگیزه یا ارتباط خارجی در تلاش برای ترور ترامپ شناسایی نشده است. این را اف‌بی‌آی اعلام کرد.

مقامات پلیس فدرال آمریکا گفتند، مشخص نشده که چه انگیزه‌ای توماس متیو کروکس را برای ترور ترامپ در تجمع انتخاباتی 23 تیر تحریک کرده است.

آنها همچنین تعدادی عکس از تحقیقات خود شامل تفنگ و کوله پشتی این جوان 20 ساله به همراه بمب‌های دست ساز کشف شده در صندوق عقب خودروی او منتشر کردند.

ترامپ در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا مشغول سخنرانی بود که در نتیجه تیراندازی، از ناحیه گوش زخمی شد. یکی از حاضران در تجمع انتخاباتی کشته و دو نفر دیگر به شدت زخمی شدند. ضارب هم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

بازرسان اف‌بی‌آی فعالیت پنج ساله کروکس در فضای مجازی را بررسی کردند و گفتند که هیچ مدرک معتبری پیدا نکردند که نشان دهد یک نهاد خارجی او را برای انجام حمله راهنمایی کرده یا دستور آن را داده باشد. اطلاعات معتبری که نشان دهد او برای سوءقصد علیه ترامپ با یک همدست کار می‌کرد، هم پیدا نشد.

به گفته مسئولان این نهاد امنیتی و انتظامی فدرال، کروکس در جست و جوهای آنلاین خود تمرکز سیاسی ثابتی را نشان نداد و یک ماه قبل از سوءقصد به ترامپ، بیش از 60 سوال در مورد او و همچنین جو بایدن انجام داده بود.

مامور ویژه اف‌بی‌آی و مسئول دفتر میدانی پیتسبورگ کوین پی روژک، گفت که فعالیت آنلاین کروکس نشان‌دهنده "ترکیبی از ایدئولوژی‌ها" است. ما هیچ ایدئولوژی قطعی در رابطه با گرایش او به چپ و یا راست، نمی‌بینیم.

تاریخچه آنلاین کروکس نشان می‌دهد که او به دنبال اطلاعاتی در مورد کنوانسیون ملی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بوده و درباره تدارکات برای تجمع انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا تحقیق کرده است. 

مسئولان اف‌بی‌آی البته اعلام کردند که تحقیقات ادامه دارد و آنها همچنان به دنبال سرنخ‌های مربوط به ضارب و «هرگونه همدستان احتمالی» او هستند.

به گفته مسئولان آمریکایی، کروکس بر اثر اصابت یک گلوله به سرش جان باخت و کالبد شکافی مشخص کرد که در زمان تیراندازی تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر غیرقانونی قرار نداشت.

فارس

برچسب‌ها:

نظر شما