شناسهٔ خبر: 68411979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

۲۷۰۰ هکتار آبیاری نوین در اردبیل اجرا شده است

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار و ۷۰۴ هکتار اراضی حاصل خیز استان اردبیل به سیستم مدرن آبیاری مجهز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری عصر چهارشنبه در سلسله نشست‌های خبری روایت تحول در اردبیل و در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهره گیری از سیستم‌های نوین آبیاری تا ۴۰ درصد صرفه جوئی منابع آب را به همراه داشته و به افزایش تولید در سطح کمک می‌کند.

وی نیاز آبی استان را در بخش کشاورزی ۲.۳۲ دهم میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: برای افزای بهره وری در این بخش ۴ هزار و ۲۴۴ هکتار اراضی استان نیز برای بهره مندی از سیستم نوین آبیاری در مرحله مطالعه و بررسی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: برای اجرایی شدن این طرح‌ها ۱۰۸ میلیارد تومان منابع از محل فنی – اعتباری نیاز است تا بتوان این طرح‌ها را به سرانجام رساند.

اژدری تصریح کرد: همزمان با هفته دولت ۲۷ طرح بخش کشاورزی اعم از عمرانی، اقتصادی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

وی پروژه‌های حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنعت دام و طیور، منابع طبیعی، آبخیزداری، عشایر و آب و خاک یادآور شد و بیان کرد: برای بهره برداری از این طرح‌ها و اشتغال یک هزار و ۲۶۴ نفری ۹۷.۵ میلیارد تومان منابع در قالب تسهیلات بانکی تأمین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تغییرات اقلیمی و شرایط خشکسالی با کاهش بارندگی‌ها تا ۲۵۷ میلیمتر گفت: در این شرایط سخت ما نیازمند تحول در بخش تولید و بهره برداری از حوزه‌های مختلف کشاورزی هستیم.

اژدری با اشاره به آخرین وضعیت سدهای معیشتی و خاکی در بخش کشاورزی ادامه داد: ۲۵ سد معیشتی در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده بود و در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم ۱۳ سد معیشتی و خاکی عمدتاً معطل مانده از سال‌های گذشته تکمیل و افتتاح شد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این سدها ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد تا ذخیره سازی ۸ دهم میلیون مترمکعب آب را در این سدها با هدف افزایش تولید و تأمین امنیت غذایی شاهد باشیم.

نظر شما