شناسهٔ خبر: 68409327 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

آس پیک بازار؛ هوندا سیویک Type-R در ایران!

پس از مدت ها ممنوعیت واردات و سپس واردات خودروهای اقتصادی، خسته کننده و معمولی، بنظر می رسد که بالاخره پس از سال قرار است شاهد تردد یک خودروی اسپرت بسیار جذاب در خیابان های ایران باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، هوندا سیویک یک سدان اقتصادی بسیار کم استهلاک و پرفروش در سطح جهان است که طرفداران زیادی هم دارد. با این حال، این خودرو نسخه‌ای بسیار خاص با کلیدواژه Type-R دارد که بجز شباهت اسمی، هیچ ارتباطی خاصی با نسخه های عادی سیویک ندارد. سیویک تایپ آر یک هیولای متحرک در سطح خیابان ها است!

براساس اطلاعات بدست آمده، شرکت آذریوردسال که به تازگی با اخذ نمایندگی هوندای ژاپن واردات محصولات این شرکت را برعهده گرفته، تعداد ۱۰۰ دستگاه هوندا سیویک تایپ آر برای بازار ایران تهیه کرده است که این خودروها بزودی از طریق سامانه یکپارچه جانبازان به فروش خواهند رسید. البته برکسی پوشیده نیست که بازار هدف نهایی این خودرو، جامعه محترم جانبازان نیست!

به گفته مسئولین آذریوردسال، هوندا برای کشورهای خاورمیانه هر دو سال یکبار سهمیه ۱۰۰ دستگاه Type-R اختصاص می دهد و این خودروها توسط هوندا از ۱ تا ۱۰۰ شماره گذاری می شوند.

نگاهی به مشخصات فنی هوندا سیویک Type-R؛ دیوانه کننده!

هوندا سیویک تایپ آر از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو V-TEC بهره می برد که توانایی تولید ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس ۶ دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ هوندا سیویک Type-R با این مشخصات فنی ۵.۴ ثانیه بوده و این خودرو تا سرعت باورنکردنی ۲۷۵ کیلومتر برساعت (محدود شده) به شتابگیری خود ادامه می دهد!

سیویک تایپ آر از سیستم تعلیق دابل ویشبون در جلو، و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. سیستم کمکی Agile Handling Assist نیز به بهبود فرمان پذیری این خودرو کمک شایانی می کند و در نهایت، رینگ های ۱۹ اینچی با لاستیک ZR فاق ۳۰ و پهنای ۲۶۵ تیر خلاص را شلیک می کنند.

در وصف شتاب، هندلینگ و ترمزهای هیولای این خودرو تنها می توان گفت که سیویک تایپ آر با تایم ۷:۴۴.۸۸۱ رکورد دار بهترین خودروی دیفرانسیل جلوی جهان در پیست نوربرگ رینگ آلمان، ملقب به جهنم سبز است!

قیمت سیویک تایپ آر در ایران؟

در یک کلام، ما با یک خودروی اسپرت تمام عیار مواجه هستیم که می تواند آسفالت خیابان ها را به آتش بکشد و به علت واردات محدود، تنها عده ای خاص از ماشین بازهای خوش سلیقه و خوش شانس می توانند تجربه مالکیت این خودرو را بدست آورند. خودرویی بسیار خاص و متفاوت با تجربه رانندگی دوست داشتی ناب ژاپنی که لبخند را به لب های ماشین باز ها می آورد.

این خودرو در بازار اروپا قیمت ۴۵ هزار دلاری دارد و پیش بینی می شود که با ورود به ایران و سپس ورود به بازار آزاد احتمالا در بازه قیمتی خودرهای لوکس معامله خواهد شد.

نظر شما