شناسهٔ خبر: 68408291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

۴.۳ میلیون راس دام در مازندران واکسیناسیون شد

ساری- مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار میلیون و ۳۴۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام در استان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپورکاظمی عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه مبارزه با بیماری‌های دامی از ابتدای سال جاری بیش از ۶ میلیون ۵۹۳ خدمات رایگان برای مدیریت بیماری‌های دامی در مازندران ثبت شد.

وی افزود: اقدامات حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی در سه غالب بخش دولتی، بخش خصوصی و طرح جهادی به بهره بهرداران در نقاط مختلف استان حتی در دوردست‌ترین نقاط ارائه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در خصوص برنامه واکسیناسیون این اداره کل در دام‌های استان مازندران گفت: اکیپ‌های مایه‌کوبی با مراجعه به مناطق سخت‌گذر، مناطق محروم و دوردست و یا کوهستانی با شرایط آب و هوایی بسیار متفاوت مبادرت به انجام واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها می‌کنند که ماحصل آن از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام در استان مازندران است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های واکسیناسیون علیه بیماری‌هایی همچون طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله، لمپی اسکین، تب برفکی، هاری، بروسلوز و شاربن از مواردی است که در دام‌های استان بر اساس مدت زمان ایمنی‌زایی واکسن به صورت منظم و مستمر مطابق با طرح‌های سازمان دامپزشکی کشور اجرا می‌شود.

به گفته حمزه آقاپور کاظمی علاوه بر واکسیناسیون، اقدامات مهم دیگری از جمله بررسی و مراقبت از بیماری‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی، سم پاشی دام و اماکن دامی نیز توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی مازندران انجام می‌شود که طی آن ۶۰۸ هزار ۳۱۸ رأس دام سبک و سنگین، ۱میلیون ۶۳۰ هزار متر مربع اماکن دامی سم پاشی شده است.

نظر شما