شناسهٔ خبر: 68406929 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

ایمیدرو:

۱۷ هزار مگاوات نیروگاه‌های صنایع در حال احداث است

بر اساس اعلام ایمیدرو، در راستای اجرای تفاهم نامه وزارتخانه‌های صمت و نیرو با موضوع ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن، هم اکنون ۱۷ هزار مگاوات نیروگاه‌های صنایع در حال احداث است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه وزارتخانه‌های صمت و نیرو با موضوع ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن؛ با مشارکت شرکت‌های معدن و صنایع معدنی؛ راهبری تأمین انرژی برق پایدار را دنبال می‌کند که اکنون ظرفیت آن از ۱۷ هزار مگاوات عبور کرده است.

در حال حاضر طرح احداث نیروگاه‌ها (بر مبنای تفاهم نامه بین وزارتخانه‌های صمت و نیرو) در استان‌های اصفهان، کرمان، هرمزگان، یزد، فارس، مرکزی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان، خوزستان، زنجان، آذربایجان شرقی، قم، سیستان و بلوچستان، ایلام، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در حال انجام است. در راستای اجرای تفاهم‌نامه اولیه وزارتخانه‌های صمت و نیرو برای احداث نیروگاه‌های جدید صنایع و معادن؛ با توجه به افزایش تعداد ساختگاه های نیروگاهی؛ میزان ظرفیت‌ها از برنامه اولیه ۱۰ هزار مگاواتی به بیش از ۱۷ هزار مگاوات افزایش یافته است.

برنامه ساخت نیروگاه صنایع و معادن از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با راهبری ایمیدرو آغاز شد و در عمده استان‌های کشور در حال اجرا است. شرکت‌های مشارکت کننده در ساخت نیروگاه‌ها، در حوزه‌های فولاد، آلومینیوم، مس، پتروشیمی و مناطق ویژه اقتصادی فعالیت می‌کنند.

نظر شما