شناسهٔ خبر: 68404269 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۵۳۴ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۴۰ هزار و ۵۳۴ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -
 
گروه بین‌‌الملل-رجانیوز: وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین گزارش خود افزود که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۴ مورد کشتار علیه غیرنظامیان در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۵۸ نفر شهید و ۱۳۱ نفر دیگر مجروح شدند.
 
طبق این گزارش، تا این لحظه نیز تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان ها مانده اند و نیروهای امدادی و دفاع شهری توان رسیدن به آن ها را ندارند.
 
با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۰ هزار و ۵۳۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۳ هزار و ۷۷۸ نفر رسید.
 
جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در تازه ترین اقدام، جنگنده‌های این رژیم دو منزل مسکونی را در شهر خان یونس واقع در جنوب غزه هدف قرار دادند.
 
بر اساس این گزارش، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خان یونس و مناطق دیگر غزه ۱۷ فلسطینی شهید و شماری نیز زخمی شدند.
 
منابع خبری همچنین از آغاز عملیات گسترده رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری خبر دادند و نوشتند که ۱۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهر جنین و اردوگاه الفارعه واقع در شمال کرانه باختری شهید شدند.
 
در همین حال، روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نوشت که عملیات در شمال کرانه باختری چند روز به طول خواهد انجامید و بالگردها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.
 
رادیو رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که عملیات در شمال کرانه باختری، بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ میلادی در این منطقه خواهد بود.
 
رژیم صهیونیستی پس از عملیات هفتم اکتبر علاوه بر آغاز جنگ در نوار غزه، حملات وسیعی را در کرانه باختری انجام داده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر بازداشت شده‌اند.
 
انتهای پیام/

نظر شما