شناسهٔ خبر: 68403006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی خبر داد.

اهدای ۳۰ میلیارد ریال کتاب به کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی

بیرجند- معاون اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: در ۵ ماه گذشته ۲۰ هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به کتابخانه های استان اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر؛ کاظم وفایی صبح چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون با اجرای پویش‌های «نذر کتاب»، «هر کتاب یک وقف» و «هر شهروند یک واقف» در سراسر کتابخانه های عمومی استان ۲۰ هزار جلد کتاب دریافت شد.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۵ هزار جلد به کتابخانه های شهری و ۵ هزار جلد به کتابخانه روستایی اهدا شده است.

وی افزود: مردم با مشارکت در این طرح‌ها به گردش اطلاعات و کتاب در بین جامعه و همچنین غنی‌تر شدن منابع کتابخانه های استان کمک شایانی می‌کنند.

وفایی گفت: این کتاب‌ها بیشتر در سه بخش کمک درسی، کودک و عمومی بوده است.

وی افزود: مردم شریف شهرستان‌های بیرجند با پنج هزار و ۷۸۰، درمیان دو هزار ۱۷۸ و فردوس سه هزار و ۲۰۸ جلد کتاب در صدر اهدا کنندگان کتاب در سال جدید بودند و این نشان از توجه ویژه مردم این سه شهرستان به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به وجود ۸۵ کتابخانه و عضویت ۷۰ هزار نفر در این کتابخانه ها از مردم خواست، کتاب‌های که خواندند و می‌خواهند دیگران هم بخوانند را به کتابخانه های عمومی اهدا کنند تا گردش اطلاعات در میان جامعه جاری باشد.

وفایی یادآور شد: ما در کتابخانه های عمومی استان فرایندی را پیاده سازی کردیم تا تمام کتاب‌های اهدایی در استان چرخش داشته باشد.

وی گفت: اگر کتابی به یک کتابخانه اهدا شود که در آنجا موجود باشد، به مرکز مبادله منتقل می‌شود تا به کتابخانه ای برود که آن کتاب را ندارد و با این کار پوشش سراسری برای دسترسی به کتاب‌ها ایجاد کرده‌ایم.

نظر شما