شناسهٔ خبر: 68401758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کردستان:

بیجار رکورددار تولید گندم دیم در کشور است/ لزوم ایجاد سیلو گندم

بیجار- استاندار کردستان گفت: شهرستان بیجار رکورددار تولید گندم دیم در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح سیلوی گندم روستای خوش‌مقام اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگ و خیری که امروز انجام می‌شود کار سرمایه گذاری است و رهبر معظم انقلاب به حوزه اقتصادی تاکید زیادی دارند.

وی افزود: امسال اولین سال است که با ظرفیت کامل، گندم در این سیلو خریداری و انبار شد.

ظرفیت ذخیره گندم بیش از یک میلیون تن است

استاندار کردستان گفت: به لطف خدا و نگاه ویژه مدیران و درایت جهاد کشاورزی و پیگیری تشکل‌های کشاورزان، ظرفیت‌سازی خوبی در استان صورت گرفت و امسال بیش از یک میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی گندم داریم.

وی اعلام کرد: ظرفیت سرد خانه‌ای سی هزار تن در ابتدای دولت سیزدهم بود و اکنون به بیش از سه برابر رسیده است.

زارعی کوشا تاکید کرد: استان کردستان استان ویژه ای بود در بحث جهش تولید گندم که مورد تقدیر رهبر معظم رهبری قرار گرفت وسال گذشته ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی افزایش پیدا کرد.

وی گفت: امروز شاهد رشد و شکسته شدن رتبه تولید و خرید گندم بوده و اینکه این روند تا پایان زمان خرید گندم وجود دارد.

استاندار کردستان اعلام کرد: معضل آب بسیار مهم است و در جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشتیم به اهمیت مشکل برق نیز اشاره شد و تأسیسات و بخش‌های تولیدی مشکلات زیادی را متحمل شدند و تصمیماتی نیز در این خصوص و رفع ناترازی ها اتخاذ شد.

زارعی‌کوشا اعلام کرد: سیستم پمپاژ آب نیز به برق متصل است و این مهم باعث نارضایتی مردم شده است که امیدواریم از هفته آینده این قطعی‌ها کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: سهمیه کود کشاورزان افزایش پیدا کرده است و امیدواریم وزیر جهاد کشاورزی بتواند با برنامه‌ریزی های مدون از هزینه‌های بالایی که کشاورزان متحمل می‌شوند بکاهند تا شاهد افزایش میزان تولید باشیم.

نظر شما