شناسهٔ خبر: 68401510 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آخرین قیمت‌ها در بازار ارز و سکه/ تتر خیز برداشت

اقتصادنیوز : بازار ارز و سکه در حال حاضر در یک وضعیت حساس قرار دارد و نوسانات قیمت دلار و دیگر ارزها تحت تأثیر عوامل داخلی و خارجی متعددی هستند که از جمله می توان به «تزریق دلار توسط بازارساز»، «تحولات اقتصادی و سیاسی داخلی و بین‌المللی» و همچنین «اثرات از آزادسازی سپرده‌های وکالتی» اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

معامله‌گران با اشاره به «عقبگرد قیمت‌ها به مرزهای حمایتی» معتقدند تا زمانی که قیمت‌ها بالای این مرزها نوسان کنند، «توان رشد در بازار طلا و ارز» وجود خواهد داشت.

بازار ارز در روز سه شنبه وارد فاز نزولی شد و قیمت ها از مرزهای مقاومتی عقب نشستند؛ روندی که برخی تحلیلگران از آن با عنوان استراحت بازار یاد کردند و گروهی دیگر هم آن را به تزریق دلار توسط بازارساز نسبت دادند؛‌دو احتمال مهم که گذر قیمت دلار هرات را دوباره به کانال 58 هزار تومان انداخت. این اسکناس آمریکایی در جریان معاملات روز گذشته اولین سیگنال کاهش را به بازار ارز فرستاد و با بازگشایی زیر مرز حمایتی 59 هزار و 200 تومان، گارد نزولی گرفت و در ادامه تحت تأثیر افت قیمت درهم امارات، کاهش بیشتری را تجربه کرد و تا 58 هزار و 550 تومان پایین آمد. دلار هرات در ادامه به دلیل عدم توانایی در تثبیت، زیر مرز 58 هزار و 600 تومان متوقف شد و در نهایت در قیمت 58 هزار و 750 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات هم که در ساعات اولیه بازار با گپ منفی ۳۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۱۲۰ تومان بازگشایی کرد، در ادامه معاملات نتوانست از این مرز پایین‌تر رفته و در نهایت ۱۶ هزار و ۵۰ تومان قیمت خورد.

روند نزولی دلار هرات و درهم امارات بر نوسانات دلار در بازار تهران هم اثرگذار بود و این اسکناس آمریکایی سه‌شنبه را با گپ منفی در 59 هزار و 250 تومان آغاز کرد و به سمت کف کانال حرکت کرد و در نهایت در 59 هزار و 50 تومان بسته شد. به گزارش اقتصادنیوز، نکته قابل توجه بازار منفی بودن حباب دلاری درهم بود که در پی آن دلار تهران با نرخ بالاتر از قیمت دلاری درهم معامله شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار برگشت خورد؛ خیز تتر برای شکستن مرز مهم/ شرط مهم برای توقف دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۷ شهریور 1403» بخوانید. 

 

 

 

نظر شما