شناسهٔ خبر: 68401185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

الیاس حضرتی

الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت شد +سوابق

بر اساس اخبار اعلام شده الیاس حضرتی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت چهاردهم منصوب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز: الیاس حضرتی سیاستمدار ایرانی است. الیاس حضرتی عضو جبهه اصلاح طلبان می‌باشد. الیاس حضرتی نماینده مجلس شورای اسلامی هم بوده است. بر اساس اخبار منتشر شده الیاس حضرتی به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت منصوب شده است. 

سوابق الیاس حضرتی

الیاس حضرتی متولد ۲ مهر ۱۳۴۰ در روستای ایده‌لوی خلیفه از توابع هشترود آذربایجان شرقی است. پدرش کشاورز بود و وی در حال حاضر دارای 5 فرزند است. حضرتی فعال سیاسی و مطبوعاتی و از مؤسسین حزب همبستگی و چندی دیگر از احزاب اصلاح طلبان بود. وی، همچنین به درخواست مهدی کروبی برای مشارکت در تأسیس حزب اعتماد ملی پاسخ مثبت داد و به عضویت شورای مرکزی این حزب درآمد. او یکی از چهره‌های سیاسی جناح اصلاح طلبان ایران است.

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد است. وی به مدت ده سال در سال‌های ۱۳۵۷-۱۳۶۷ فرمانده سپاه پاسداران گیلان بود و در جنگ تحمیلی نیز در جبهه‌ حضور داشته است. الیاس حضرتی برای سه دوره پیاپی نماینده مردم رشت بود (سوم تا پنجم). وی در سال‌های ۱۳۷۹ - ۱۳۸۲ نیز از حوزه انتخاباتی تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات نماینده بود (ششم) او در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۱٬۲۹۶٬۵۸۰ رأی، در رتبه پنجم تهران، وارد مجلس دهم شد. وی ۱۵ تیر ۱۳۹۷ قائم مقام حزب اعتماد ملی شد. الیاس حضرتی در تاریخ ۱۳۹۸/۳/۲۶ به ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در آخرین سال فعالیت مجلس دهم، انتخاب شد.

دبیرکلی حزب اعتماد ملی

در اسفند 1399،به دنبال رد صلاحیت مهدی کروبی برای تصدی دبیرکلی حزب اعتماد ملی به همراه سه نفر دیگر از اعضای این حزب و استعفای وی به همین دلیل، الیاس حضرتی به اتفاق آرای شورای مرکزی به عنوان دبیرکل حزب اعتماد ملی انتخاب شد.

 

نظر شما