شناسهٔ خبر: 68399525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار محمدیان:

سارقان معروف خیابان استاد معین به اشد مجازات محکوم می‌شوند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سارقان معروف موبایل در خیابان استاد معین، با همکاری دستگاه قضایی، به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: دو نفر از موبایل قاپ‌های معروف تهران دستگیر شده‌اند.

وی در این خصوص اظهار داشت: مردم تهران شایسته بهترین امنیت هستند و همانطور که قول داده بودیم، با استفاده از تجهیزات مدرن و رصد دقیق گروه‌های مجرم، این دو نفر موبایل قاپ شناسایی و دستگیر شدند. برخلاف برخی شایعات، این سارقان هیچ ارتباطی با برنامه‌های تلویزیونی نداشتند که این موضوع کار ما را سخت‌تر کرده بود.

وی افزود: این سارقان به‌طور مکرر مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند و طی چهار بار جابه‌جایی، زمان دستگیری آن‌ها به تأخیر افتاد. شب گذشته، دادستان نیز در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده و تأکید داشت که با همکاری دستگاه قضائی، این افراد به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

سردار محمدیان همچنین توضیح داد: این باند چهارنفره شامل دو نفر اصلی که اقدام به سرقت می‌کردند و دو نفر دیگر که فروشنده اموال مسروقه بودند، می‌شود. موتورسیکلت آن‌ها نیز توقیف شده است. نکته قابل توجه این است که تمامی این سارقین زیر ۲۲ سال سن دارند. آن‌ها به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و همکاران ما با تلاش فراوان و علی‌رغم سابقه‌دار بودن و تغییرات مکرر مخفیگاهشان، موفق به بازداشت آن‌ها شدند تا مردم تهران بتوانند با آرامش و امنیت زندگی کنند.

سردار محمدیان گفت: شهروندان نباید نگران امنیت خود باشند، چرا که پلیس هم از توانمندی بالایی برخوردار است و هم امکانات کافی را دارد.

وی افزود: پلیس به طور مداوم فضای مجازی، بازارهای خرید و فروش اموال دست‌دوم، و تعمیرگاه‌های تلفن همراه را بازدید و بررسی می‌کند تا دستگاه‌های سرقتی شناسایی شوند.

وی در پایان گفت: شهروندان باید هنگام استفاده از تلفن همراه جوانب احتیاط را رعایت کنند، چرا که سارق ممکن است برای چند دقیقه مالباخته را تحت نظر داشته باشد. استفاده از هندزفری و ایرپاد می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشد. پلیس آماده است تا با به خطر انداختن جان خود، امنیت و آرامش شهروندان را تأمین کند.

گفتنی است؛ سارقان خیابان استاد معین معروف به آرسن لوپن تهران، سارقان حرفه‌ای تلفن‌های همراه بودند.

نظر شما