شناسهٔ خبر: 683930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا - قدیمی | لینک خبر

سخنرانی دکتر جلیلی در یادواره شهید حاج عباس کریمی

دشمن مترصد ایجاد اشتباه در محاسبات ملت است/مهم‌ترین اهرم دشمن برای ایجاد ضعفف ترساندن ملت ایران است/ بیچاره ما هستیم که از قافله شهدا باز مانده‌ایم

سعید جلیلی پس از شرکت در یادواره سردار سرلشکر شهید عباس کریمی و 52 شهید روستای قهرود از توابع این شهرستان در دیدار با مادر شهید کریمی، از خانواده شهدا به عنوان ذخیره‌ای ارزشمند برای کل کشور نام برد و اظهار داشت: هر چه داریم به واسطه و برکت خون شهدا است و آنها افتخار ما هستند.

صاحب‌خبر -
دشمن مترصد ایجاد اشتباه در محاسبات ملت است/مهم‌ترین اهرم دشمن برای ایجاد ضعفف ترساندن ملت ایران است/ بیچاره ما هستیم که از قافله شهدا باز مانده‌ایم

گروه سیاسی – رجانیوز: دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، با سفر به شهرستان کاشان ضمن شرکت در بیست و هشتمین یادواره شهید عباس کریمی 52 و شهید روستای قهرود ، با مادر این شهید پر آوازه دیدار کرد.

به گزارش رجانیوز، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره  این شهدا گفت: دشمن سعی دارد تا ملتی که در مسیر متعالی حرکت می‌کند را دچار اشتباه محاسباتی کند، یعنی آنچه را که انجام می‌دهد را هزینه بداند .

دکتر جلیلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران اظهار داشت: همانگونه که معظم‌له بر آن تأکید ورزیدند، یکی از حرکت‌های دشمنان و شیاطین این است که در محاسبات ملت ایران اخلال ایجاد کنند .

وی داشتن محاسبه صحیح را یکی از مباحث و شاخصه‌های مهم در رویارویی با دشمن دانست و ادامه داد: دشمن سعی دارد تا ملتی که در مسیر متعالی حرکت می‌کند را دچار اشتباه محاسباتی کند، یعنی آنچه را که انجام می‌دهد را هزینه بداند .

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، ترساندن را یکی از مهم‌ترین اهرم‌های دشمن عنوان و تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است که با ایجاد ترس در ملت ایران، ضعف و نگرانی را در آنها ایجاد کند .

جلیلی با اشاره به آیات کلام وحی درباه حیات شهدا و روزی خوردن آنها در نزد پروردگار بیان داشت: این پیام قرآن، عنصری است که محاسبات دشمنان را با چالش مواجه می‌کند و موجب می‌شود پس از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی، هیچ یک از توطئه‌های دشمن فرجام نداشته باشد .

وی، اندیشه اسلام ناب را یادگار امام راحل و بر هم زننده معادلات استکبار خواند و گفت: ملت ایران توانست در سخت‌ترین شرایط و در حالی که تمام دنیا مقابل آن ایستاده بود سربلند بیرون آید چون محاسبات دشمن را نپذیرفت و عنصر جدید آموزه‌های دینی را به آن محاسبات اضافه کرد .

عضو شورای راهبردی روابط خارجی، با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران و نیاز 20 درصدی غنی‌سازی برای تأمین داروهای نزدیک به 850 هزار نفر از بیماران نیازمند به داروهای خاص تصریح کرد: دشمن سعی داشت از این اهرم برای فشار به ملت بهره جوید لذا تهدید به افزایش تحریم‌ها کرد اما ملت ایران در کنار فشار و لبخند تحقیرآمیز دشمن تنها با اندیشه ناب اسلامی توسط دانشمندان هسته‌ای مخلص خود که نسبت به ترور خود از سوی دشمن آگاه بودند توانست به این مهم دست یابد و تأمین دارو را محقق کند .

جلیلی با اشاره به نظارت دقیق آژانس بر فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی تأکید کرد: دلیل فشار استکبار بر جمهوری اسلامی آن است که آنها احساس نگرانی می‌کنند چراکه نظامی آمده که مبنای محاسبات آنها را بر هم می‌زند و اجازه نمی‌دهد بر اساس شاخصه‌های محاسبات آنها یعنی زور و تهدید است امور رقم بخورد به عبارت دیگر دشمن از فعالیت چند سانتریفیوژ در ایران نمی‌ترسد بلکه از اندیشه ملتی می‌ترسد که شهادت را مردن نمی‌داند .

وی با یادآوری تهدیدات دشمن مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی، آن را بلوف غرب خواند و گفت: دفاع مقدس همان گزینه نظامی آنها بود، چراکه آنچه می‌توانستند انجام دادند و صدام تنها عروسک و مجری این جنایت بود، چنانچه سران استکبار بر این صحنه‌گردانی اعتراف کردند .

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در موقعیت خیبر به سر می‌بریم نه شعب ابی‌طالب خاطرنشان کرد: این موقعیت به فضل خدای متعال و به برکت خون شهدا حاصل شده و نظام به مرحله‌ای ممتاز دست یافته و در پیچ تاریخی به سر می‌برد که باید دستاوردها را قدر دانسته و نسبت به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف همت گماریم .

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تأکید کرد: این رژیم جعلی در حالی زنان و کودکان را در این منطقه به خاک و خون می‌کشد که شورای امنیت سکوت پیشه کرده است و کسانی که خود را حامی حقوق بشر دانسته و ادعای آزادی دارند اسیر نفسانیات خود شده و از رژیم خونخوار صهیونیستی حمایت می‌کنند .

وی با اشاره به تلاش دشمن در خدشه وارد کردن وحدت و همبستگی ملت حول ولایت تصریح کرد: دشمن سعی دارد با مطرح کردن اختلاف شیعه و سنی جنگ اسلام و صهیونیست را به جنگ شیعه و سنی تبدیل کند و در واقع در شرایطی که تحریم جواب نداده از حربه تکفیر علیه تمدن اسلامی استفاده کند .

به گفته وی، این توطئه دشمن نیز خنثی شد و حزب‌الله و جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین پشتیبان مردم غزه به میدان آمدند .

جلیلی یادواره شهدا را پیامی دو طرفه از سوی ملت به شهیدان و نیز از جانب شهدا برای ملت دانست و عنوان کرد: پیام شهدا پیامی راهبردی و نقطه مقابل پیام دشمنان است و اگر دشمن ملت ایران از تحریم و تهدید می‌ترساند شهدا پیام بشارت می‌دهند که نترسید و نگران نباشید که پیروزی‌ها رقم می‌خورد .

به گزارش فارس؛ یادواره سردار سرلشکر شهید عباس کریمی و 52 شهید روستای قهرود از توابع شهرستان کاشان با حضور گسترده آحاد مردم شهیدپرور این منطقه در مسجد تاریخی علی(ع) قهرود برگزار شد .

 

 بیچاره ما هستیم که از قافله شهدا باز مانده‌ایم

به گزارش فارس، دکتر سعید جلیلی بعد از ظهر جمعه پس از شرکت در یادواره سردار سرلشکر شهید عباس کریمی و 52 شهید روستای قهرود از توابع این شهرستان در دیدار با مادر شهید کریمی، از خانواده شهدا به عنوان ذخیره‌ای ارزشمند برای کل کشور نام برد و اظهار داشت: هر چه داریم به واسطه و برکت خون شهدا است و آنها افتخار ما هستند.
 
 
وی، استمرار راه شهدا از جمله سردار عباس کریمی را افتخاری بزرگ دانست و گفت: بیچاره ما هستیم که از قافله شهدا باز مانده‌ایم و چاره کشور شهدا و خانواده معظم آنها هستند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطاب به مادر شهید سردار سرلشکر عباس کریمی گفت: دعا کنید آبروی شهدا و امثال سردارانی چون شهید کریمی را نبریم.
 
مادر شهید سردار عباس کریمی نیز در ادامه خطاب به جلیلی بیان داشت: با پیروی از مقام معظم رهبری، ایشان را در مسیر سختی که در پیش دارند یاری کنید.
 
وی همچنین از مسئولان خواست برای اسلام کار کنید و این چیزی است که شهدا از شما انتظار دارند.
 
این مادر شهید با اشاره به توصیه‌های عباس کریمی بیان داشت: ایشان همیشه سفارش می‌کرد که پشتیبان امام باشید و اگر امروز زنده بود حمایت از مقام معظم رهبری را به همگان توصیه می‌کرد.
 
وی، اخلاق خوب، مهربانی، دستگیری از درماندگان، احترام به والدین و نماز اول وقت را از ویژگی‌های سردار شهید عباس کریمی نام برد.

نظر شما