شناسهٔ خبر: 68390621 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

وقایع اتفاقیه: تیتر یک، مهرداد محمدی!

موضوع فسخ قرارداد استقلال با مهرداد محمدی، علاقه پرسپولیس به جذب این بازیکن، احتمال بیرون ماندن این ستاره تا نیم فصل و…، سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، موضوع فسخ قرارداد با مهرداد محمدی، سوژه جنجالی‌ای است که از روز گذشته به موضوع شماره یک فوتبال کشور تبدیل شده است.

دیروز به عنوان اولین رسانه، از کنار گذاشته شدن نام مهرداد محمدی از لیست استقلال خبر دادیم؛ البته در ابتدا هیچ منبعی حاضر نبود صحت خبر را تایید کند اما در نهایت تلاش افشاگرانه خبرنگار ما به نتیجه رسید.

در مقابل ابتدا مدیرعامل استقلال اقدام به تکذیب خبر فسخ کرد و گفت نام مهرداد محمدی در لیست آسیایی باشگاه ثبت شده که واکنش مدیر روابط عمومی باشگاه هم همین بود.

شب گذشته نیز در برنامه فوتبال برتر، ابعاد جدیدی از این موضوع رسانه‌ای شد و صبح امروز محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر، تصویری از برگه فسخ قراداد استقلال با محمدی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

در این میان نیز اخباری درخصوص تمایل پرسپولیس به جذب محمدی به‌جای قلی‌زاده نیز شنیده شد و حتی برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های ورزشی مدعی شدند که درویش از طریق میلاد محمدی، برادر مهرداد، باب مذاکره با این بازیکن را گشوده است.

اینها فشرده‌ای از اخبار و گمانه‌زنی‌های متعددی است که می‌تواند یک سردرد جدید را برای جواد نکونام درست کند که همین الآن نیز درگیر ثبت قرارداد مهاجم اصلی تیمش یعنی گوستاوو بلانکو است و او را طی دو هفته ابتدایی لیگ برتر در اختیار نداشت.

از دست دادن بازیکنی که در فصل گذشته به ستاره استقلال تبدیل نشد، اما در مارکت ایران ستاره مطرح و جذابی محسوب می‌شود، نمی‌تواند برای نکونام خوشایند باشد. بخصوص اینکه حضور میلاد محمدی در پرسپولیس می‌تواند این ترس را به وجود بیاورد که شاید او بتواند برادرش را برای تبدیل شدن به یک یاغی جدید ترغیب کند.

موضوع به حدی مهم و واکنش برانگیز بوده که بالاتر از تمامی اخبار فوتبال ایران، در صدر سوژه ورزش کشور قرار گرفته و علاقه‌مندان به فوتبال در پی در جریان قرار گرفتن جزئیات تازه‌ای از این موضوع هستند، آن هم در شرایطی که خود این بازیکن هنوز واکنشی به این داستان نداشته است.

البته ظاهرا استقلالی‌ها اطمینان خاطر دارند که این اتفاق رخ نخواهد داد. چرا که آنها می‌گویند محمدی با از خودگذشتگی، این موضوع را بپذیرد تا قرارداد او فسخ شود و بدین ترتیب، مبلغ قرارداد او از سقف بودجه استقلال کسر شود در نتیجه جا برای گوستاوو بلانکو نیز باز شود. استقلالی‌ها نیز به مهرداد قول داده‌اند تا پس از هفته ششم و پایان محرومیت این بازیکن، بتوانند بدون گذر از سقف بودجه، قرارداد او را ثبت کرده و نامش را دوباره به لیست بازگردانند.

یکی از مدیران استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزش سه می‌گوید که آنها اطمینان دارند که مهرداد محمدی نمی‌تواند از استقلال جدا شود، چرا که اقدامات باشگاه برای خروج نام مهرداد کاملا پس از توافق با خود بازیکن صورت گرفته و در این میان نیز یک تفاهم‌نامه مهم وجود دارد.

به گفته وی تفاهم‌نامه میان طرفین نیز پس از این محرومیت، به شکل یک قرارداد رسمی در هیئت فوتبال به ثبت می‌رسد. تفاهم‌نامه‌ای که تاریخ عقد آن می‌تواند نظریه مطرح شده مبنی بر اینکه چون آبی‌ها با این بازیکن فسخ کرده‌اند در نتیجه هفته دوم و هفته‌های بعد از فسخ جزء محرومیت محمدی محسوب نمی‌شود را نیز کنار بزند و این ادعا را رد کند.

هر چند که مدیران استقلال مدعی هستند که خطری در این زمینه آنها را تهدید نمی‌کند، اما باید دید که موضوع تاریخ فسخ قرارداد که برای 31 مرداد است و زمان عقد قرارداد جدید و ورود نام مهرداد محمدی به لیست استقلال، از نظر حقوقی چگونه مورد بررسی قرار می‌گیرد:

* آیا ادعای آبی‌ها صحیح خواهد بود و یا اینکه یک اشتباه استراتژیک صورت گرفته و محمدی ناچار خواهد بود پنج جلسه باقی مانده محرومیتش را پس از ورود نامش به لیست تیم سپری کند و تا نیم فصل تنها نظاره‌گر بازی‌های تیمش باشد ؟

لازم به ذکر است که نام محمدی در لیست آسیایی استقلال نیز ثبت شده و آبی‌ها برای دیدار نخست خود در لیگ نخبگان نیز قصد دارند تا از این بازیکن استفاده کنند.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما