شناسهٔ خبر: 68390236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

هشدار گروسی درباره وقوع حادثه هسته‌ای در نیروگاه کورسک

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پس از بازدید از منطقه کورسک روسیه گفت: خطر حادثه اتمی در منطقه کورسک وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به نقل از اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساعاتی پیش در بحبوحه تشدید تنش‌ ها پس از حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه، به منظور بازدید از نیروگاه اتمی این منطقه، وارد شهر کورچاتوف شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این خصوص گفت: خطر یک حادثه هسته ای در منطقه کورسک وجود دارد. هم اکنون از نیروگاه هسته ای کورسک و تاسیسات اصلی آن بازدید کردم.

رافائل گروسی، ادامه داد: با همکاران روسی خود چگونگی جلوگیری از یک حادثه هسته ای در منطقه کورسک را بررسی کردیم. برداشت اولیه از نیروگاه هسته ای کورسک این است که این نیروگاه در شرایطی نزدیک به شرایط عادی کار می کند.

این مقام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: پیامدهای ناشی از فعالیت های نظامی در نزدیکی نیروگاه هسته ای کورسک را مشاهده کردم. موارد مربوط به فعالیت های نظامی در نزدیکی نیروگاه هسته ای کورسک نگرانی هایی را در مورد ایمنی آن ایجاد می کند.

این در حالیست که اوکراین ششم ماه اخیر با پشتوانه کمک های نظامی محور غرب به شهر کورسک در روسیه حمله کرده است.

ریابکوف: ردپای آمریکا در حمله به کورسک آشکار است

معاون وزیر امور خارجه روسیه آمریکا را شریک اوکراین در حمله به کورسک می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را همدست اوکراین در حمله به کورسک معرفی کرد.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که دخالت آمریکا در تهاجم مداوم اوکراین به منطقه کورسک غربی روسیه یک واقعیت آشکار است.

ریابکوف تاکید کرد که این یک اتهام نیست که آمریکا در این حمله دست داشته، بلکه یک واقعیت آشکار است.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود که به نظر می رسد که مقامات آمریکایی باقی مانده عقل سلیم خود را دور ریخته اند و بر این باورند که همه چیز برای آنها مجاز است.

ریابکوف یادآور شد که چنین اقدامی می تواند به واکنش روسیه منجر شود و واشنگتن از نحوه واکنش مسکو آگاه است.

نیویورک تایمز اخیراً گزارش داد که آمریکا تصاویر ماهواره ای و سایر اطلاعات مربوط به منطقه کورسک را در اختیار اوکراین قرار دادند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما