شناسهٔ خبر: 68389715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شانه‌سازی ۴۵ کیلومتر از محور شاهرود - طرود انجام شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود از شانه‌سازی ۴۵ کیلومتر از محور شاهرود - طرود خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دو قرارداد این پروژه هزینه شده‌ است.

صاحب‌خبر -

ابوطالب جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، با بیان اینکه تمامی نقاط حادثه‌خیز این محور شناسایی و با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان برطرف شده‌ است، افزود: تاکنون دو طرح راه‌سازی تعریض و شانه‌سازی همزمان و توسط دو شرکت پیمانکاری انجام‌ شده است.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش راه و شهرسازی استان در راستای ماده 48 نکردن پیمانکاران این پروژه با تخصیص اعتبار در حال انجام است، ابراز داشت: با تخصیص اعتبار می‌توان در زمان کوتاه‌تری کار ایمن‌سازی محور شاهرود - طرود را انجام داد.

همچنین فرماندار شاهرود با تأکید بر اینکه تاکنون توانسته‌ایم با بهسازی مقاطع پرخطر و حادثه‌ساز میزان حادثه در این محور را کاهش دهیم، بیان کرد: با برطرف شدن نقاط حادثه‌خیز و 45 کیلومتر شانه‌سازی مسیر ایمنی بیشتری را در این محور رقم زده‌ایم.

جلالی پیگیری تخصیص اعتبارات را از مهم‌ترین اقدامات در این پروژه اعلام داشت و بیان کرد: محور طرود به شاهرود یکی از محورهای پرحادثه در سال‌های اخیر بوده که طبق مطالبات مردمی ساماندهی وضعیت جاده محور طرود - شاهرود از پروژه‌های اولویت‌دار اداره‌کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان است

وی با اشاره به اینکه تا پایان اتمام پروژه تردد تریلی و کامیون در این محور براساس مصوبه شورای تمرین ممنوع است و نظارت بر اجرای آن تشدید شده‌ است، عنوان کرد: اجرای طرح ممنوعیت عبور خودروهای سنگین از محور شاهرود به طرود همچنان ادامه  دارد و فقط کامیون و تریلی های معادن منطقه اجازه تردد از این جاده را دارند.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه پلیس راهور به‌منظور نظارت بیشتر در این محور تردد دارد، گفت: نظارت و تردد پلیس با توجه به سفر زائران در این روزها بیشتر شده‌ است.

همچنین جلالی از کاهش تردد 80 درصدی خودروهای سنگین پس از نصب تابلو و نظارت‌های میدانی خبر داد و افزود: امیدواریم با پیگیری‌های مداوم در خصوص تخصیص اعتبارات بتوانیم اجرای عملیات عمرانی در این محور را از سر گرفت و این پروژه را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/363/

نظر شما