شناسهٔ خبر: 68388661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اتمام مأموریت پزشکان بسیجی در مرز خسروی

رئیس جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در ایام اربعین به بیش از ۳۰ هزار زائر خدمات درمانی رایگان ارائه داده است و این خدمت‌رسانی تا امروز ادامه داشت.

صاحب‌خبر -

سعید کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در ایام اربعین از شهرستان‌های ورودی تا مرز خسروی مواکبی برای ارائه خدمات درمانی به زائران راه‌اندازی شده بود و علاوه بر این یک موکب درمانی در کشور عراق و اورژانس پیشرفته صحرایی در مرز خسروی نیز به زائران خدمت‌رسانی کرد.

وی عنوان کرد: 240 نیرو متشکل از پرستاران و پزشکان عمومی و تخصصی در این پایگاه‌ها خدمات را به صورت رایگان به زائران ارائه داده‌اند.

رئیس جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: 30 هزار زائر توسط این تیم‌ها تحت درمان و حتی چند مورد بیمار تحت عمل جراحی سرپایی قرار گرفتند.

کیانی با اشاره به استقرار بزرگترین اتاق سرد در مرز خسروی افزود: خدماتی از جمله درمان گرمازدگی، جراحی سرپایی و تمامی خدمات اورژانسی به زائران ارائه شده است و گاها بیمارانی به صورت هوایی به تهران منتقل شدند.

وی با بیان اینکه در ایران 10 موکب درمانی و اورژانس صحرایی و دو موکب در عراق راه‌اندازی شد، گفت: فعالیت این موکب‌ها از 23 مرداد آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

رئیس جامعه پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات در طول شب رخ می‌دهد، افزود: به زائران توصیه می‌شود در مسیر برگشت که خسته و خواب‌آلود هستند با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما