شناسهٔ خبر: 68386246 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلاطم اندک در بازار کاغذ

بازار کاغذ و مقوا در هفته جاری همزمان با نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی با افزایش قیمت اندک در برخی کالاها مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ بازار کاغذ و مقوا در هفته اخیر شاهد افزایش قیمت در برخی از کالاها و محصولات بوده است،‌ در حالیکه کاغذ چاپ و تحریر افزایش قیمت جزئی را تجربه کرد،‌ کاغذ A4 و کاغذ گلاسه با افزایش قیمت قابل توجه‌تری روبرو بوده است.

 بر این اساس هر کیلو کاغذ گلاسه 250 گرمی افزایش قیمت 10 هزار تومانی را پشت سر گذاشت و هر بیسته کاغذ A4 نیز افزایش بیت 20 تا 30 هزار تومانی را تجربه کرده است. کاهش عرضه در این دئ کالا یکی از دلایل افزایش قیمت عنوان می‌شود.

افزایش قیمت در بازار کاغذ و مقوا در حالی رخ داده است که شهریور ماه معمولا این بازار به دلیل افزایش تقاضای ناشی از نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی با افزhیش قیمت‌ها مواجه می‌شود.

محسن قدبیگی کارشناس بازار کاغذ در این رابطه به تسنیم می‌گوید:‌ شهریورماه سال جاری بر خلاف بازه‌های زمانی مشابه در سال‌های گذشته به ویژه سال 1401 ما افزایش قیمت چندانی را تجربه نکردیم،‌ تقاضا چندان رو به رشد نبوده و نمی‌توان گفت که تاثیری بر بازار داشته است.

وی با بیان این مطلب که اختصاص ارز نیمایی برای واردات کاغذ به سختی انجام می‌شود،‌ گفت:‌  قیمت‌های فعلی در بازار کاغذ پایین‌تر از قیمت واقعی است چرا که عرضه زیاد است و رقابت بالا. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما