شناسهٔ خبر: 68384706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۷۷ درصد زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان ورودی امسال هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به حضور ۲۵۶ محکوم جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان، گفت: ۷۷ درصد از این زندانیان ورودی امسال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدحجت‌الله موسوی قوام ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور 256 محکوم جرایم غیرعمد مشمول ستاد دیه در زندان‌های استان کرمان، اظهار داشت: 77 درصد از این زندانیان ورودی پنج ماهه ابتدای سال جاری هستند که جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به نیاز جامعه به فرهنگ‌سازی در عدم ورود محکومان جرائم غیرعمد به زندان‌ها، افزود: در حوزه فرهنگسازی نقص‌هایی وجود دارد اما می‌توان با آموزش و اطلاع‌رسانی همگانی در تمام سطوح جامعه در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در جرائم غیرعمد جلوگیری کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان، بیان کرد: این امر با یک برنامه‌‌یزی مدون دقیق در تمامی سطوح جامعه خصوصاً مراکز آموزشی و خانواده‌ها محقق می‌شود که می‌توانند در این امر نقش موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه خوبی از طریق ستاد دیه کشور و ستادهای مردمی دیه استان‌ها در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در جرائم غیرعمد انجام شده است، ادامه داد: آمار ورودی محکومان جرائم غیرعمد به زندان‌ها نشان دهنده این امر است که این اقدامات کافی نبوده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در این حوزه همه باید تلاش کنند، بیان کرد: برای کاهش ورودی محکومان جرائم غیرعمد به زندان‌ها، نیازمند یک بسیج همگانی و همکاری تمامی موسسات، نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی در سطح کشور هستیم.

وی افزود: مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به ir59017000000020060026‌2002 شماره شبا بانک ملی به نام ستاد مردمی دیه استان، 0200600262002 شماره حساب ستاد مردمی دیه و یا 6037991899974202  شماره کارت ستاد مردمی دیه واریز کنند.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما