شناسهٔ خبر: 68384492 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سریال غربت توهین به اعراب بود؟/ کارگردان پاسخ داد

اقتصادنیوز: بعد از پخش سه قسمت از سریال غربت، به دستور دادستانی تهران جلوی پخش این سریال گرفته شد. کارگردان سریال غربت معتقد است ماجرای حواشی اخیر پیرامون این سریال، به قصد ضربه زدن و جلوگیری از دیده شدن آن بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، سریال غربت یک مجموعه نمایش خانگی ایرانی در ژانر درام و جنایی به کارگردانی امیر پورکیان و به تهیه‌کنندگی صادق یاری بود که پخش آن از 19 مردادماه توسط یکی از پلتفرم‌های خانگی آغاز شد. از 19 مردادماه تا روز جمعه دوم شهریورماه سه قسمت از این سریال پخش شد اما اخبار رسمی حکایت از آن دارد که پخش این سریال متوقف شده است. 

خبر مرتبط
زمان پخش سریال غربت اعلام شد/ بازیگران را بشناسید

اقتصادنیوز: سریال غربت که قصه‌ای با محوریت زنان دارد، روزهای جمعه از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود.

چنین به نظر می رسد پخش این سریال از ساترا مجوز ندارد اما بعد اعلام شد این سریال به دلیل توهین به عرب زبانان توسط دادستانی تهران متوقف شده است. به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس مطلبی که ایرنا نوشت، مهران ده نمکی عضو مجمع تحلیلگران ساترا درباره علل توقیف این سریال گفت: «محتوای سریال غربت ایرادات زیادی داشت که فعلاً بخشی از آن در همین سه قسمت اول مشخص و باعث اعتراض هموطنان عرب زبان کشور شد. در سریال غربت شاهد استعمال شدید مواد مخدر برخلاف آیین‌نامه‌های محتوایی ساترا بودیم و در قسمت‌های بعدی اگر اصلاحات ساترا اعمال نمی‌شد، شاهد صحنه هایی بودیم که قطعاً باعث اعتراضات گسترده تر اقشار مختلف جامعه می‌شد.»

Untitled

به گزارش اقتصادنیوز، امیر پورکیان کارگردان سریال غربت در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حواشی و اتفاقات پیش آمده، اظهار داشت: «انتظار هر چیزی را داشتم جز این هجمه ها علیه سریال غربت؛ آن هم در حالی که تنها سه قسمت پخش شده! در ممیزی های ساترا هیچ اشاره ای به توهین به قومیت ها نشده است. چرا همان موقع که دیدند نگفتند فلان مسئله قومیتی وجود دارد؟ چه از جان مردم جنوب می خواهند؟ من خودم جنوبی ام.»

هنوز مشخص نیست آینده سریال «غربت» چگونه خواهد بود و توقیف موقت این سریال تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

نظر شما