شناسهٔ خبر: 68382992 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محمودی خبر داد:

اسکان اضطراری ۱۰ هزار زائر اربعین

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از اسکان اضطراری بیش از ۱۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره امدادرسانی تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر به زائران اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی کشور افزود: ۴۵ هزار و ۵۰۱ نفر از پانزدهم مرداد لغایت پنجم شهریور ۱۴۰۳، از خدمات امدادی هلال احمر بهرمند شدند.

وی بیان کرد: در این مدت ۳۳۷ نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۲۹۸ نفر بیمار و۳۹ نفر فوتی از کشور عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند، در این بین ۳۴ نفر در سوانح ترافیکی مصدوم و همچنین ۱۳ نفر جان‌باختند که این نفرات با استفاده از تجهیزات ست نجات رها سازی شدند.

محمودی اضافه کرد: یکهزار و ۶۹ نفر از زائران اربعین حسینی در محل توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در محل درمان سرپایی شدند، همچنین ۱۰۴ مورد عملیات امداد و نجات ترافیکی توسط نیروهای هلال احمر به ثبت رسید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: به ۱۰ هزار و ۹۸۵ نفر از زائران نیز اسکان اضطراری داده شد و ۲۲ هزار و ۶۱۴ نفر مراجعه کننده به قرارگاه‌های مرزی از خدمات سلامت محور نیروهای هلال احمر از جمله تست فشار خون و قند خون بهرمند شدند.

نظر شما