شناسهٔ خبر: 68381604 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مناف هاشمی خبر داد:

پاداش مدال نقره ناهید کیانی طلا پرداخت خواهد شد

دبیرکل کمیته ملی المپیک از در نظر گرفتن پاداش مدال طلا برای تکواندوکار بانوی نقره ای ایران در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بعد از برگزاری سی و سومین دوره بازیهای المپیک پاریس صبح امروز سه شنبه برگزار شد. سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از این جلسه به تشریح موارد مطرح شده و مصوبات آن پرداخت.

وی در ابتدای این نشست گفت: این جلسه به بهانه سی و نهمین جلسه هیات اجرایی بود. گزارشی از نتایج کاروان ارائه شد. همه از نتایج مطلع هستند دومین نتیجه تاریخ المپیک ایران بعد از ۲۰۱۲ لندن است که پیام مقام معظم رهبری هم برای تقدیر و تشکر از عملکرد ورزشکاران را در پی داشت. ایران در این رویداد صاحب ۱۲ مدال شد که اگر بیشتر از ۱۳ مدال می شد تاریخ سازی دیگری اتفاق بیافتد.

سیدمناف هاشمی افزود: ما می توانستیم اولین های بسیاری هم داشته باشیم. ۸ مدال کشتی بسیار با ارزش بود. چهار ورزشکار تکواندو داشتیم و هر چهار نفر مدال گرفتند و این اولین بار بود که صد در صد یک رشته مدال آورد. رنکینگ ما هم بیست و یکم بود که باز هم می‌توانست بهتر باشد اما این دومین نتیجه ما بود. این جایگاه خوب بود و امیدوار شدیم.

وی از توجه بیشتر به برخی رشته های ورزشی و اهدا پاداش به چند چهره حاضر در المپیک خبر داد و گفت: برای آقای علیپور در سنگنوردی پاداش ویژه در نظر گرفتیم. همچنین پاداش مدال طلا را به خانم ناهید کیانی که نقره گرفتند اهدا خواهیم کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به برگزاری نشست های ستاد بازی های آسیایی ناگویا ژاپن و بازی های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس گفت: این ستاد فعال شده تا برنامه های مد نظرمان را بررسی کنیم. حقوق های ورزشکاران را هم در نظر گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم برای المپیک بعدی چند رشته را اضافه کنیم تا وضعیت جایگاه ایران در رنکینگ نهایی بهتر شود. 

مناف هاشمی در ادامه از کشتی و تکواندو به عنوان دو رشته موفق در المپیک نام برد و خاطرنشان کرد: در برخی رشته ها هم پیشرفت خوبی کردیم و ملی پوشان عملکرد خوبی داشتند. در ژیمناستیک، سنگنوردی و شمشیربازی ورزشکاران ما خوب کار کردند. چند رشته هم رکوردهای بهتری داشتند اما نیاز به کار بیشتر دارند. خیلی ها از دوچرخه سواری انتقاد می کنند در حالی که این ورزشکار ما از ۲۷۳ کیلومتر عبور کرد و به خط پایان رسید. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: شنا و  دوومیدانی شرایط متوسطی داشتند که البته دلایل مختلفی داشت. ما باید بتوانیم انتخابات فدراسیون ها را سر موقع برگزار کنیم تا مدیران بتوانند با پیش بینی برنامه هایشان پاسخگوی نتایج هم باشند. تیراندازی و وزنه برداری همیشه مدال آور بودند و انتظارت جامعه از آنها در این دوره بیشتر بود.

دبیر کل کمیته المپیک در ادامه تصریح کرد: در بازیهای زمستانی هاربین علیرضا پاکدل به عنوان سرپرست کاروان انتخاب شدند. ۱۰ تا ۱۵ نفره کاروان ما را در این بخش تشکیل می دهند.  

وی اظهار داشت: اعضای هیات اجرایی از رئیس کمیته المپیک قدردانی کردند. همه همکاران ما در کمیته ملی المپیک در طی بازیهای پاریس، ۱۶ تا جلسه رسمی با روسای کمیته های ملی المپیک دنیا داشتند. با همتایان خود در کشورهای قطر، عربستان، کشورهای صاحب نام آسیای میانه و اروپا و جلسه ای هم با توماس باخ رئیس کمیته المپیک داشتیم.

وی به مباحث مطرح شده در نشستی با رئیس کمیته بین المللی المپیک داشتند گفت: در نشست با باخ سه موضوع مطرح شد از جمله حضور بانوان ایران پررنگ شده، ۲۸ درصد جمعیت کاروان ما بانوان بودند. تکواندو و کشتی ما را به روزهای مدال خود نزدیک شده اید و این دو رشته را نام بردند. جمهوری اسلامی در خصوص تحریم و تعلیقی که در برخی حوزه ها داشتند و اختیاراتی که باخ داده بودند این موارد حذف شد. روابط ما با کمیته بین المللی المپیک بسیار خوب شده است.

هاشمی در ادامه این نشست با خبرنگاران تصریح کرد: جدا از بحث نتایج هیچ حاشیه ای در حوزه ورزشکار نداشتیم. در هر دو موضوع برد داشتیم با تلاشی که ورزشکاران در بازیهای آسیایی و المپیک داشتند آینده نمود بیشتری پیدا کند. با افزایش بودجه ای که الان داریم پرداخت خوبی را برای فدراسیون ها نهایی کرده ایم. کمیته المپیک در چارچوب یک برنامه جلو می رود. 

وی به برنامه های آتی کمیته هم اشاره کرد و گفت: در این مسیر مسابقات جوانان، کشورهای اسلامی هم هست. بازیهای داخل سالن تایلند به دلیل مشکلات مالی لغو شده است. زمان داده شد اما در نهایت دولت تایلند توانایی میزبانی این رقابت ها را ندارد و هفته گذشته هم شورای المپیک آسیا اعلام کرد این رقابت ها لغو شده است.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت ورود رشته فوتبال و اینکه گفته می شود این فدراسیون دو مدیریتی است هم گفت: امروز در جلسه هیات اجرایی در مورد فوتبال صحبت نشد. بعد از بازیهای آسیایی هانگژو رسما اعلام کردیم. هیچ فدراسیون در ایران دو مدیریتی نیست. ورزشکار از طریق فدراسیون ها وارد بازیهای آسیایی و المپیک می شود. ما نماینده جمهوری اسلامی هستیم کاری را که فدراسیون ها انجام می دهند حمایت کنیم یا پاداش بدهیم. ما امروز برای ورزشکاران المپیکی ۸۸ میلیارد تومان پاداش دادیم و این پاداش را آنلاین پرداخت کردیم. در خصوص فوتبال و رشته های توپی همه پاسخگویی به عهده خودشان هست. 

وی ادامه داد: این را در دستور کار قرار می دهیم. فدراسیون فوتبال می تواند راسا اقدام کند. تا زمانیکه فدراسیون فوتبال تیم امید را فعال نکند بودجه ای دریافت نمی کند. می توانند تیم شان را فعال کنند و بعد از سالها و در بازیهای آسیایی ناگویا بتوانند مدال بگیرند.

وی در مورد تعامل وزارت ورزش و کمیته المپیک هم بیان کرد: تعامل خوبی بین دنیا مالی وزیر ورزش و کمیته المپیک برقرار خواهد شد. ایشان مدیر جامعی هستند و همه اعضای هیات اجرایی در کنار ایشان هستیم.  یکی از مصوبات ما در جلسه امروز این بوده در آینده بحث المپیک و بازیهای آسیایی را پیگیری کنیم. در دو سال آینده کمیته المپیک بیشتر درگیر بود و این مسئله از وزارت به کمیته تفویض اختیار شده بود و اگر مقام عالی وزارت خواستند ستاد عالی بازیها را تشکیل بدهند این ستاد را مشترک تشکیل بدهیم و در آن صورت پاداش ها، پرداخت ها با هم پیش برود.

وی در پاسخ به این پرسش که دو نفر از اعضای هیات اجرایی از کاروان جدا شدند هم گفت: کمترین مدت زمان را در المپیک بودند. اعضای هیات اجرایی به عنوان تصمیم گیر در دوره چهارساله نباید به المپیک بروند؟ حق اعضای اجرایی هست که باشند. یکی از این عزیزان با هزینه خودش رفته است. زمان حضور اعضای هیات اجرایی در پاریس را تقسیم بندی کردیم و سعی مان این بود که کارت ها بیشتر در اختیار ورزشکاران و اعضای کادر فنی باشد. دو عضو هیات اجرایی هم با اجازه ما و هزینه شخصی خودشان بیشتر در اروپا ماندند.

نظر شما