شناسهٔ خبر: 68381278 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

قیمت درهم پالس کاهش داد؛ سرنوشت قیمت دلار به مرز مهم گره خورد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۶ شهریور 1403

اقتصادنیوز: معامله گران فنی معتقدند دلار مرز مقاومت 59 هزار و 500 تومان را پیش روی خود دارد که در صورت عبور از این مرز و تثبیت بالای آن، صعود قیمت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز روز دوشنبه را با نوسان افزایشی قیمت‌ها سپری کرد و پشت سر گذاشت؛ روندی که در پی «افزایش تقاضا» و «تنش‌های منطقه‌ای» اتفاق افتاد و تعطیلات روز یکشنبه هم به آن کمک کرد تا قیمت‌ها از سطوح مقاومتی هفته گذشته عبور کنند و دلار هرات پس از هفته‌ها مقاومت، وارد کانال 59 هزار تومان شود.

دلار هرات که هفته گذشته در عبور از مرز 58 هزار و 600 تومان ناکام بود، معاملات روز دوشنبه را با 59 هزار و 350 تومان آغاز کرد و در آغاز به میانه کانال 59 هزار تومان رسید. اما در نیمه دوم معاملات در پی کاهش قیمت درهم امارات روند نزولی را دنبال کرد و در 59 هزار و 220 تومان بسته شد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت درهم امارات در آغاز معاملات روز دوشنبه با جهش مثبت 240 تومانی به 16 هزار و 300 تومان رسید. اما این روند تداوم چندانی نداشت و درهم در نیمه دوم معاملات با کاهش 150 تومانی، 16 هزار و 150 تومان قیمت گذاری شد. نکته جالب توجه در بازار روز دوشنبه منفی شدن حباب دلاری درهم امارات بود. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب دلاری درهم در روز دوشنبه منفی 230 تومان بود؛ رقمی که از معامله قیمت دلار بالاتر از سطح تعادلی آن نسبت به درهم حکایت دارد.

قیمت دلار در بازار تهران هم سرنوشتی مشابه دلار هرات داشت و روز دوشنبه را در کانال 60 هزار تومان آغاز کرد و با در پیش گرفتن مسیر نزولی، در نهایت 59 هزار و 600 تومان قیمت خورد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران،‌ افزایش قیمت‌ها در بازار ارز ناشی از «پایان تعطیلات اربعین»، «افزایش ریسک‌های سیاسی منطقه‌ای» و «آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده در طرح فروش ایران خودرو» است. همچنین دیدار عباس عراقچی با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر از دیگر عوامل مورد توجه اهالی بازار بود. معامله گران معتقدند اگر این مذاکرات دیپلماتیک به نتیجه برسد، احتمال کاهش نوسانات در بازار ارز قابل پیش بینی است.

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران فنی معتقدند دلار مرز مقاومت 59 هزار و 500 تومان را پیش روی خود دارد که در صورت عبور از این مرز و تثبیت بالای آن، صعود قیمت بیشتری را تجربه خواهد کرد. در مقابل اگر دلار هرات از مرز حمایتی 58 هزار و 850 تومان عقب نشینی کند، مسیر نزولی اسکناس آمریکایی هموار خواهد شد.

نظر شما