شناسهٔ خبر: 68380719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساخت وسازهای غیر مجاز نیشابور گرفتار در چنگال قانون

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰۱۶ مورد ساخت ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نیشابور قلع و قمع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، علی مبارکی در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 در محدوده روستاهای بخش مرکزی شامل کلاغان، شمس آباد و نقاب (جاده فیروزه) تعداد 16 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی قلع و قمع شد.

وی افزود: این قلع و قمع در اراضی کشاورزی بخش مرکزی شهرستان نیشابور مطابق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: با اجرای 16 مورد از این احکام، حدود 17 هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی در محدوده این سه روستا که شامل پنج مورد بنا به مساحت 370 متر مربع و 11 مورد دیوارکشی حدود 580 متر بود با همکاری ادارات راه وشهرسازی، حمل و نقل جاده ای و نیروی انتظامی شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

مبارکی با تاکید به اینکه این مدیریت با کسانی که امنیت غذایی مردم را تهدید کنند، هیچ تعارفی نداشته و با آنان برخورد قانونی خواهد شد، خاطرنشان کرد: چنانچه مالکین پس از تخریب اقدام به ساخت مجدد کنند، جهاد کشاورزی مجدانه نسبت به اعمال قانون، قلع و قمع و شکایت اقدام خواهد کرد؛ لذا مالکین اراضی زراعی و باغی بایستی قبل از هرگونه تغییر کاربری زمینهای خود، از اداره امور اراضی شهرستان استعلام بگیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با هر‌گونه ساخت ‌و ‌ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تأمین‌ کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون برخورد خواهد شد؛ افزود: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی این شهرستان به طور مستمر در حال رصد فعالیت‌های بخش کشاورزی به صورت بازدید ماهواره ای و همچنین بازدید مستمر کارشناسان یگان حفاظت جهت حفظ کاربری زمین های کشاورزی است.

شهاب جهانداری، رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور نیز اظهار داشت: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری های گسترده به استناد مواد 3، 8 و 10 قانون اصلاحی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها از جمله وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تقویت کشاورزی می‌تواند به عنوان فعالیت‌های اقتصادی، نقش موثری در ارتقاء درآمد و تحقق اهداف توسعه کشاورزی پایدار داشته باشد، از مالکین اراضی زراعی و باغی خواست از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی خود به طور جد اجتناب کنند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری با تماس با سامانه تلفنی 131 گزارشات خود را جهت بررسی بیشتر اعلام کنند و برای مشاوره به اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

نظر شما