شناسهٔ خبر: 68380234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

آخرین خبرها از بیمارستان «رازی» کوهدشت/ افتتاح پروژه در ۱۴۰۵

خرم‌آباد - پروژه بیمارستانی «رازی» کوهدشت در نقطه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا سال ۱۴۰۵ به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پروژه بیمارستانی ۲۵۰ تختخوابی «رازی» کوهدشت در زمینی به مساحت ۲۰۵ هزار مترمربع در سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد که درست دو سال بعد و در سال ۹۹ با پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد روند احداث آن متوقف شد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم این پروژه بیمارستانی به‌عنوان سفر دولت، فاز دوم احداث آن با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ استارت زده شد.

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه

علی فرهادی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بیمارستانی «رازی» کوهدشت، اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه بیمارستانی ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تقریباً ۲۵۰ نفر در این پروژه در حال کار و فعالیت هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه بیمارستانی هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم صاحب شغل خواهند شد، افزود: بیمارستان «رازی» کوهدشت یک بیمارستان جنرال است و در آن تمام بخش‌های درمانی در نظر گرفته شده است.

۵۰۰ میلیارد برای تکمیل بیمارستان نیاز است

فرهادی، بیان داشت: علاوه بر اورژانس، بخش‌های جراحی، زنان و زایمان و… در این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تا کنون ۲۸۰ میلیارد تومان برای احداث این پروژه بیمارستانی در شهرستان کوهدشت هزینه شده است، تصریح کرد: برای تکمیل کل بیمارستان، ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: با بهره‌برداری از این بیمارستان، علاوه بر ارائه خدمات به شهرستان‌های اطراف مانند رومشکان، باتوجه‌به قرارگیری شهرستان کوهدشت در مسیر اربعین، به زائران اربعین نیز می‌تواند ارائه خدمات کند.

افتتاح بیمارستان در ۱۴۰۵

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز دراین‌رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بیمارستان حال حاضر شهرستان کوهدشت، قدیمی و فرسوده است.

وی گفت: این بیمارستان جوابگوی نیاز شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به بیمارستان در حال ساخت «رازی» شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت: تعداد تخت‌های این بیمارستان در حال ساخت نیز ۲۵۰ تخت است.

دلفان، پیشرفت فیزیکی این پروژه بیمارستانی را در حال حاضر ۵۵ درصد اعلام کرد و یادآور شد: برای تکمیل این پروژه بیمارستانی در شهرستان کوهدشت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تأکید کرد: این بیمارستان در سال ۱۴۰۵، می‌تواند تحویل دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای تجهیز شود.

نظر شما