شناسهٔ خبر: 68379544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

صادرات مرغ از مازندران ۱۵ برابر شده است

ساری - مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: میزان صادرات مرغ در سال جاری در استان ۱۵ برابر رشد یافت و به بیش از دو هزار و ۴۵۹ تن رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره نظارت بر صادرات انواع فرآورده خام دامی در سال جاری گفت: امسال مجوز صادرات ۳۵۲ تن ماهی تازه، حدود ۶۳ تن ماهی منجمد، ۲۰۰ تن آلایشات مرغی، بیش از ۳ هزار تن خوراک دام صادر شده است.

وی افزود: میزان صادرات مرغ نسبت به سال گذشته ۱۵ برابر و فرآورده‌های لبنی هم ۶۶ درصد رشد داشته که این میزان برای مرغ ۲ هزار ۴۵۰ تن و بیش از ۵ هزار ۳۰۰ تن لبنیات است‌.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران تاکید کرد: وجود بیش از ۳۵۰۰ مرکز آبزی پروری با تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن، فعالیت دو هزار و ۵۰۰ مرغداری با تولید سالانه ۲۱۰ هزار تن گوشت سفید، وجود حدود سه میلیون رأس دام سبک و سنگین که ۷۰ درصد آن در قالب دامداری کوچک و سنتی است، مصرف سالانه ۹۰۰ هزار تن شیرخام در کارخانه‌های لبنی مازندران و پرورش انواع ماکیان نقش دامپزشکی استان را در صدور مجوز و نظارت از مزرعه تا سفره را دوچندان کرده است.

وی وظیفه سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد کشاورزی را تأمین امنیت غذایی و ایمنی غذایی دانست و یادآور شد: در این راستا به‌عهده دارند به همین دلیل از شروع تولید و یا قبل از تولید تا مصرف و صادرات در کنار تولیدکننده، مأموریت امنیت غذایی، تولید فراورده‌های دامی با کیفیت و سالم را به عهده داریم.

آقاپور کاظمی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و تمهیدات اتخاذ شده صادرات در ماه‌های آتی استمرار می‌یابد، تصریح کرد: نظر به نقش و جایگاه صادرات در حمایت از تولید محصولات داخلی و اشتغال پایدار، این اداره کل در راستای حضور محصولات تولیدی صنایع وابسته به دام استان در بازارهای جهانی و منطقه‌ای نسبت به ملزم‌کردن کارخانه‌های وابسته به دام، رعایت استانداردهای بهداشتی کشورهای مقصد را در اولویت کاری خود قرار داده است.

نظر شما