شناسهٔ خبر: 68376475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

وزیر امور خارجه سلطنت عمان:

مسقط از تداوم مشورت‌های سیاسی ایران و عمان حمایت می‌کند

ایرنا : وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با همتای عمانی خود، روابط تهران - مسقط را در همه ابعاد رو به گسترش دانست.

صاحب‌خبر -

سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در گفت وگوی تلفنی با سید عباس عراقچی، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای او موفقیت و بهروزی آرزو کرد.

البوسعیدی در این گفت وگو با اشاره به اهتمام ویژه سلطان عمان به روابط بین دو کشور و روند توسعه روزافزون آن، بر آمادگی خود برای همکاری نزدیک با همتای ایرانی جهت پیگیری و اجرای توافقات سران دو کشور تاکید کرد.

خبر مرتبط
محور اصلی گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و کویت

وزیر امور خارجه کویت در گفت‌وگوی تلفنی با عراقچی با اشاره به اراده این کشور برای تداوم روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و کویت، بر اهمیت تداوم گفت‌وگوهای سیاسی میان ۲ کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه سلطنت عمان همچنین تصریح کرد: مسقط از تداوم مشورت‌های سیاسی بین دو کشور حمایت می‌کند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه نیز ضمن تشکر از تماس و تبریک وزیر امور خارجه عمان، آمادگی متقابل خود را برای همکاری و تعامل نزدیک با همتای عمانی در خصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز داشت.

وزیر امور خارجه با اشاره به چالش‌های رو به گسترش در منطقه غرب آسیا گفت: خوشبختانه روابط تهران- مسقط در همه ابعاد رو به گسترش است و تداوم رایزنی‌ها و همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله موضوعات منطقه‌ای، علاوه بر تأمین منافع مشترک، به حل مسائل موجود کمک خواهد کرد.

نظر شما