شناسهٔ خبر: 68375890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان:

۷۰ درصد نیات موقوفات به برپایی مجالس عزاداری اختصاص دارد

زنجان-معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: ۷۰ درصد نیات موقوفات به برپایی مجالس عزاداری و اطعام زائران اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی با بیان اینکه خدمات موکب شهدای کربلا زنجان تا سه روز پس از اربعین ادامه دارد، گفت: پخت و توزیع ۱۰ هزار قرص نان در روز و توزیع روزانه سه وعده صبحانه، ناهار و شام و پنج بار میان از خدمات موکب شهدای کربلا زنجان بود.

وی با بیان اینکه اقامه نمازهای جماعت و پاسخگویی به سوالات زائران توسط روحانی موکب از قعالیت های موکب شهدای کربلا استان زنجان بود، افزود: شب ۲۴ مردادماه با ۳ کامیون تجهیزات نانوایی و اقلام موکب به سمت پایانه مرزی خسروی المنذریة عراق حرکت کردیم و غروب روز ۲۶ مردادماه با توزیع چای در بین زائران خدمات خود را آغاز کردیم.

مدیر اجرایی موکب شهدای کربلا زنجان گفت: از طریق کمک و نذورات مردم و خیرین و همچنین هزینه کرد درآمدهای موقوفات با نیات عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام و اطعام عزاداران آن حضرت در حال خدمت رسانی به زائران اربعین هستیم، خادمین ۳۵ نفره این موکب از خادمین مردمی هیئت بیت العباس (ع) زنجان و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان زنجان هستند.

موسوی افزود: مرز خسروی هم از لحاظ آمد و شد و آب و هوای معتدل تر و هم از لحاظ شلوغی کمتر از سایر مرزها مزایای خوبی دارد و زیرساخت ها نیز کم کم در حال آماده شدن هست البته در سمت عراقی مرز که به نام المنذریة است نیاز به تلاش بیشتر طرف عراقی و همیاری ایران دارد تا شاهد ارتقای این مرز که روزگاری مرز اول ایران و عراق بود باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: با عنایت حضرت سیدالشهداء علیه السلام و تلاش خادمین موکب روزی نزدیک ده وعده ارائه خدمات وعده های غذایی و میان وعده و سه وقت برپایی نمازهای جماعت داریم.

موسوی افزود: وعده صبحانه با نان و پنیر و چای به سه هزار نفر وعده ناهار با خوراک مرغ و لقمه کباب به چهار هزار نفر، وعده شام با ساندویچ سرد به بیش از سه هزار نفر و همچنین در هر میان وعده میان هزار تا سه هزار زائر چای و شربت توزیع میکنیم که مجموعاً در روز بیش از ۲۰ هزار نفر خدمات ارائه می دهیم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از روز ۲۶ مردادماه تا چهارشنبه ۷ شهریورماه ماه یعنی سه روز پس از اربعین در خدمت زائرانی که مرز خسروی المنذریة عراق را برای بازگشت به کشور انتخاب می کنند هستیم تا خدای نکرده زائران دچار کمبود خدمات نشوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: برپایی استراحتگاه موقت همراه با محل اقامه نمازهای جماعت و استقرار ۲۴ عدد سرویس بهداشتی سیار زنانه و مردانه و فعالیت نانوایی سیار با پخت و توزیع غذا روزانه ده هزار قرص نان از دیگر فعالیت های موکب شهدای کربلا زنجان است

موسوی افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد نیات موقوفات اختصاص به برپایی مجالس عزاداری و اطعام این فعالیت ها با هدف اجرای نیات واقفین نیک اندیش همچنین ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) در راستای نهضت جهانی اسلام با تکیه بر مقاومت و توان داخلی انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان ادامه داد: امیدواریم خداوند متعال همه تلاشگران این عرصه از نهادها و ادارات تا نیروهای و خادمین مردمی ایران و عراق را حفظ کند و روز به روز شاهد وحدت دو ملت ایران و عراق و ملتهای اسلامی باشیم تا از این طریق و گسترش فرهنگ مقاومت بساط ظلم و نسل کشی در سرزمین های اسلامی توسط اشغالگران و دولتهای استعماری مخصوصاً رژیم نامشروع اسرائیل برچیده شود

نظر شما