شناسهٔ خبر: 68373387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گردوخاک باز هم در راه قم است

مدیرکل هواشناسی قم از صدور هشدار زرد هواشناسی برای این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهران حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به وضعیت هوای استان در روزهای آینده، اظهار داشت: با توجه به عبور موج‌های فرعی و افزایش ناپایداری و وزش باد نسبتا شدید تا شدید و نفوذ و خیزش گرد و خاک، هشدار هواشناسی سطح زرد برای سراسر استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه این هشدار برای روزهای چهارشنبه هفتم شهریور تا جمعه 9 شهریور ماه صادر شده است، تصریح کرد: این مخاطره سراسر استان قم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: بر اثر این مخاطره، نفوذ و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در کوهنوردی وجود دارد.

حیدری با تاکید بر اینکه با توجه به صدور هشدار سطح‌ زرد، رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا الزامی است، اظهار داشت: در روزهای چهارشنبه تا جمعه، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد و خودداری از توقف در کنار سازه‌های موقت ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال ضروری است.

وی گفت: در روزهای هشدار، اجرای تمهیدات لازم جهت محافظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک با استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به دمای هوای استان طی روزهای آینده گفت: حداقل دمای امروز 26 درجه سانتیگراد ثبت شده و احتمالا حداکثر دما به 43 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فردا هم آسمان قم صاف تا قسمتی ابری همرا با وزش باد و غبار محلی است اظهار داشت: احتمالا حداقل دمای روز سه شنبه به 28 درجه سانتیگراد و حداکثر دما به 44 درجه سانتیگراد برسد.

حیدری با بیان اینکه چهارشنبه شاهد افزایش تدریجی ابر همراه با افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک خواهیم بود افزود: با وجود کاهش دما به 37 درجه سانتیگراد در روز‌های پایانی هفته شاهد وزش باد همراه با گردوخاک هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما