شناسهٔ خبر: 68373023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون امور معادن و صنایع معدنی صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

رشد ۱۹ درصدی ذخایر معدنی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-معاون امور معادن و صنایع معدنی صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال صدور گواهی کشف معادن در استان دوبرابر شد، گفت: ذخایر معدنی نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد رشد یافت.

صاحب‌خبر -

سید امیر ارسلان سیدین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه امسال صدور گواهی کشف معادن در چهارمحال و بختیاری دو برابر شد، اظهار کرد: گواهی کشف تاییدیه وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از اتمام عملیات اکتشافی و کشف کانه به نام دارنده پروانه اکتشاف است.

وی افزود: در گواهی کشف صادره نوع ماده معدنی کشف شده، مختصات جغرافیایی رئوس و مساحت محدوده، مشخصات ماده معدنی و هزینه تأیید شده، شماره و تاریخ صدور گواهی کشف و نقشه محدوده و… اعلام شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با صدور گواهی‌های کشف جدید با ذخیره قطعی ۲/۳ میلیون تن شاهد رشد ۱۹ درصدی ذخایر معدنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم هستیم.

سیدین عنوان کرد: در حوزه معادن توفیقات بسیاری کسب شد و یکی از سال‌های خوبی برای چهارمحال و بختیاری در این حوزه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه انجام هر نوع عملیات اکتشاف معدنی توسط بخش دولتی، تعاونی و خصوصی (ایرانی- خارجی) مستلزم دریافت پروانه اکتشاف از وزارت صمت است، گفت: چهارمحال و بختیاری در زمینه تعداد صدور پروانه‌های اکتشاف معدنی هم امسال تاکنون ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از دریافت گواهی صلاحیت فنی و مالی نسبت به ثبت محدوده مورد نظر در سامانه کاداستر معادن کشور اقدام کرده و جهت ادامه فرآیندها به اداره کل صنعت، معدن و تجارت مراجعه می‌کنند.

سیدین اضافه کرد: صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری پس از ثبت محدوده نسبت به اخذ استعلامات مربوطه مطابق ماده ۲۴ قانون معادن کشور اقدام و پس از دریافت پاسخ مثبت استعلامات پروانه اکتشاف معادن را مطابق قوانین صادر می‌کند.

نظر شما