شناسهٔ خبر: 68371865 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا حیدری در گفت‌وگو با تقریب:

باید از شهادت امام حسین(ع) درس ایستادگی در برابر ظلم را آموخت

امام جمعه نالوس اشنویه گفت: شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) شهادتی بود که برای جهان بسیار تأثربرانگیز و غم‌انگیز بوده و باید از شهادت امام حسین(ع) که در برابر ظلم ایستاد درس عبرت و ایستادگی بیاموزیم.

صاحب‌خبر -
ماموستا سیدایوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: ماه محرم از ماه‌های مقدس در دین مبین اسلام به شمار رفته و جزو ماه‌های حرام است.

وی تصریح کرد: در این ماه اتفاقات مهم و عظیمی رخ داده که یکی از آنها شهادت ناجوانمردانه امام حسین(ع)، نوه بزرگوار رسول خدا(ص) به دست یزید و یزیدیان است و شهادت ایشان شهادتی بود که برای جهان بسیار تأثربرانگیز و غم‌انگیز بوده و باید از شهادت امام حسین(ع) که در برابر ظلم ایستاد درس عبرت و ایستادگی بیاموزیم.

 امام جمعه نالوس اشنویه گفت: اهل‌سنت از روزی که شهادت امام حسین(ع) و یارانش و این واقعه دلخراش رخ داده است، آن را محکوم کرده‌اند چون اعتقاد دارند که شهادت امام، باعث آزرده خاطر شدن روح مبارک رسول خدا(ص) شده و این شهادت، یاد این بزرگ‌مرد تاریخ را تا همیشه زنده نگه داشت.

وی بیان کرد: دیدگاهی که اهل‌سنت نسبت به اهل‌بیت(ع) و خاندان رسول خدا(ص) دارند این است که همه آنها را دوست داشته و به آنان و جایگاه ایشان ارزش خاصی قائل هستند و حتی بزرگان دین و شاعران در این رابطه اشعاری را سروده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما